اخبار گردشگری

جشنواره کباب گلپایگان برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گلپایگان روز یکشنبه درجمع خبرنگاران گفت: برگزاری و تاریخ جشنواره کباب در چهل و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان درسالجاری تصویب شد.
سعید ضابطی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بیشتر کباب سنتی و دیگر ظرفیت های شهرستان گلپایگان عنوان کرد و گفت : اطلاع رسانی اصحاب رسانه و مطبوعات از این رویداد فرهنگی سبب معرفی این خطه تاریخی و ظرفیت های گردشگری آن به دیگر نقاط کشور می شود.
رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان نیز با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان گفت: برگزاری جشنواره کباب به عنوان یک رویداد گردشگری محسوب می شود که می تواند در معرفی بیشتر توانمندی ها و جذب گردشگر تاثیر گذار باشد.
مصطفی قانونی با بیان اینکه کباب سنتی گلپایگان با معروفیت کشوری و جهانی، قدمتی بیش از ۲ قرن دارد افزود: در نظرداریم شیوه پخت کباب سنتی این شهرستان را در فهرست آثار ملی ثبت کنیم.
وی افزود: درحاشیه برگزاری اولین جشنواره ملی ‘ کباب گلپایگان’ نمایشگاه هایی از توانمندی ها، سوغات و صنایع دستی این شهرستان برپا می شود.
محسن اتحادی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان دیگر عضوستاد برگزاری جشنواره ملی ‘ کباب گلپایگان’ نیزبا ارائه گزارشی از پیگیری ها و تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار امیدواری کرد این جشنواره بتواند با همکاری همگانی و اطلاع رسانی مناسب به خوبی اجرا شود.
حسین ثمری رئیس اتحادیه اغذیه و مواد پروتینی شهرستان گلپایگان هم در این نشست با اشاره به اینکه دراین شهرستان ۸۵ واحد صنفی کبابی،۱۰ رستوران و ۷ تالار به مردم خدمت رسانی می کنند گفت: دراولین جشنواره ملی ‘ کباب گلپایگان’ جمعی از کباب پزان این شهرستان هنر پخت و عرضه کباب را به معرض دید عموم می گذارند.
شهرستان گلپایگان با قدمتی هفت هزار ساله دارای حدود ۳۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که تاکنون ۲۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و ۵۲ روستا و آبادی و جمعیتی افزون بر ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/۷۱۳۸/ ۶۰۲۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره ملی


کباب


گلپایگان