اخبار گردشگری

۱۷ طرح‌ گردشگری و اقتصادی در شمیرانات اجرا می شود

سیاوش شهریور در حاشیه نشست فعالان اقتصادی شهرستان شمیرانات با استاندار تهران در محل فرمانداری شهرستان شمیرانات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمیرانات در ظرفیت گردشگری این توان را دارد که در سطحی بالاتر از همه کشور بایستد.
وی با بیان اینکه اجرای ۱۷ طرح مهم اقتصادی در شهرستان شمیرانات در دست بررسی است، افزود: این ۱۷ طرح از طرح های مصوب هستند که برخی با مشکلاتی در اجرا روبرو هستند.
شهریور افزود: برخی سرمایه گذاران در اجرای طرح های خود با برخی دستگاه‌های اجرایی مثل راه و شهرسازی، محیط زیست و منابع طبیعی مشکلاتی دارند که بررسی و برای رفع آن تلاش می شود.
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: با مساعدت دستگاههای اجرایی، مشکل این طرح ها رفع و تا پایان خرداد ماه بخشی از این طرح ها اجرایی و عملیاتی می شود.
وی گفت: امیدواریم با مشارکت جدی مدیران کل دستگاههای اجرایی طرح های اقتصادی را آغاز کنیم.
شهریور افزود: هم استاندار و هم ادارات اجرایی کار تسهیل گری را انجام می دهند تا طرح ها اجرا شود.
فرماندار افزود: برخی قوانین بدون در نظر گرفتن شرایط شهرستان تصویب و اجرا می شود که تلاش می شود تفسیر قوانین به نفع سرمایه‌گذاران و مردم باشد تا طرح ها اجرا شود.
شهریور اظهار مرد: طرح بسته بندی آب معدنی لالان، ایجاد منطقه نمونه گردشگری لواسان بزرگ با رویکرد حفظ محیط زیست، مجموعه اکوکمپ های طبیعت گردی، مجموعه گردشگری، اقامتی، ورزشی و باغ گیاهان دارویی کلگدر، مجتمع فرهنگی و ورزشی زردبند و پروژه گردشگری تفریحی پورزند از جمله طرح های این شهرستان است.
وی افزود: طرح احداث هتل پنج ستاره عرشیا، نیروگاه سه مگاواتی فوتوولتاییک شهر شمشک- دربندسر، طرح توسعه ورزش های کوهستان دربند(تله سیژ)، توسعه پیست شمشک، طرح پایانه فروش محصولات کشاورزی، همچنین منطقه نمونه گردشگری شمشک- دربندسر و مجتمع چند منظوره سرو نقره ای از دیگر طرح های است که در سطح شهرستان در حال پیگیری و اجراست.
شهرستان شمیرانات با وسعت ۱۱۱۸ کیلومتر در شمال تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


طرح گردشگری


شمیرانات