اخبار گردشگری

منابع درآمدزای مرودشت را با رونق گردشگری می توان تقویت کرد

رضا زارع فاروقی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحقق این امر نیازمند توجه مسئولان ذی ربط است و آنها باید با در نظر گرفتن ویژگی ها و قابلیت های ارزشمندی که برای سرمایه گذاری در مرودشت وجود دارد،رویکرد بهتری به این شهرستان داشته باشند.
وی بیان داشت: شهرستان مرودشت با برخورداری از آثار جهانی مانند تخت جمشید و نقش رستم و همچنین وجود جاذبه های گردشگری و تفریحی بهشت گمشده شده، سرآسیاب و چهار روستای هدف گردشگری، نیازمند معرفی بیشتری در عرصه داخلی و بین المللی است.
زارع فاروقی در مورد نامگذاری هفته مرودشت گفت: یکی از شیوه های معرفی توانمندی های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی هر منطقه در حوزه داخلی و بین المللی، برپایی جشنواره هاست و در نخستین جشنواره ای که چند سال قبل برای معرفی داشته های این شهرستان برگزار شد، این نامگذاری صورت گرفت.
زارع فاروقی ادامه داد: دشمنان ما هویت ملی و مذهبی کشورمان را از طریق جنگ فرهنگی نشانه گرفته اند و یکی از راههای مقابله با این تهاجم فرهنگی، برپایی اینگونه جشنواره ها و معرفی هر چه بهتر و بیشتر تاریخ غنی سرزمین مان است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مرودشت هم بیان کرد: با وجود اینکه شهرستان مرودشت دارای تمدنی چند هزار ساله است اما فعالیت خاصی برای پاسداشت فرهنگ و تمدن این منطقه صورت نگرفته بود و همین امر یکی از دلایل نامگذاری هفته گرامیداشت مرودشت است.
محمد امین گرامی افزود: همچنین به دلیل ضرورت اهتمام شهرداری ها به امور فرهنگی و اجتماعی، شهرداری مرودشت هم از ظرفیت های موجود خود برای غنی کردن برنامه های گرامیداشت هفته مرودشت بهره گرفت.
او گفت: برگزاری نمایشگاه هفته پاسداشت مرودشت که از بیست و هشتم اردیبهشت ماه ۹۷ در پارک ملت این شهر برپا شده است از جمله برنامه های گرامیداشت این هفته است.
گرامی بیان کرد: این نمایشگاه تا چهارم خرداد ۹۷ از ساعت ۱۶ الی ۲۳ برای بازدید علاقه مندان دایر است.
شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
۷۳۶۸/ ۶۱۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مرودشت


فارس