اخبار گردشگری

دیدنی‌های پاریس کوچک اروپا را در رومانی ببینید

 پایتخت رومانی در حقیقت شباهتی به دیگر پایتخت‌های اروپایی ندارد، اما زیبایی پنهانی دارد که کشف آن بسیار لذت بخش است. شما می‌توانید در این شهر انواع و اقسام تفریحات را تجربه کنید؛ روزتان را با رفتن به موزه شروع کنید و در دل طبیعت به پایان برسانید. به هر حال، اگر وقت بگذارید و حوصله به خرج دهید، بخارست سفری تکرار نشدنی برایتان خواهد بود.

روزنامه توریسم نوشت:بخارست، تاریخ کهنی دارد و انقلاب‌ها، جنگ‌ها و امپراتوری‌های زیادی را به خود دیده است. می‌توانید روز اول را به شناخت تاریخ بخارست اختصاص دهید و از جاذبه‌های آن لذت ببرید.

کاخ پارلمان رومانی که به نام‌های «خانه ملت» یا «خانه بزرگ» هم شناخته می‌شود، ساختمانی است که در قلب بخارست قرار دارد. این کاخ عظیم الجثه قرار بود در برنامه دیکتاتوری نیکلای چائوشسکو، نقش ویترین دموکراسی را بازی کند، اما این دیکتاتور هیچ وقت اتمام آن را ندید. خانه ملت بخارست، بزرگ‌ترین عمارت اروپا و بعد از پنتاگون، دومین ساختمان عظیم جهان است که در مجموع هزار و ۱۰۰ اتاق دارد و در حال حاضر مقر پارلمان ملی رومانی و موزه ملی هنرهای معاصر است. شما می‌توانید به همراه یک تور و راهنمای انگلیسی زبان، از نزدیک این خانه بزرگ را تماشا کنید.

در مرکز تاریخی بخارست: محله «پیاتا یونیورسیته»، بخش عمده شهر قدیمی است که از تخریب‌ها در امان مانده است. در این منطقه می‌توانید صومعه شگفت انگیز «استاوروپولز» را از نزدیک ببینید؛ محو تماشای کلیسای «هانول اسفانتل» شوید یا مسافرخانه قدیمی «موناک» را دریابید. از دیگر ساختمان‌های این منطقه می‌توان به عمارت پاریسی بانک سی ای سی، موزه ملی تاریخ رومانی و کلیسای روسیه اشاره کرد. در این منطقه می‌توان شب زنده داری مردم بخارست را از نزدیک تماشا کرد و در رستوران‌های آن غذاهای لذیذی خورد.

دیدنی‌های میدان انقلاب: میدان انقلاب، یکی از نمادین‌ترین مکان‌های بخارست است، نه به خاطر معماری آن، بلکه به خاطر نقشی که در تاریخ معاصر این کشور بازی کرده است. این میدان پیش از این به عنوان «میدان قصر» شناخته می‌شد، اما به مناسبت گرامیداشت روز انقلاب رومانی علیه رژیم دیکتاتوری، در سال ۱۹۸۹ نام آن به میدان انقلاب تغییر یافت. شما می‌توانید در اطراف این میدان، «کاخ سلطنتی سابق» که امروز به عنوان «موزه ملی هنر رومانی» شناخته می‌شود، «هتل قصر»، «کتابخانه دانشگاه بخارست» و «بنای یادبود تولد دوباره» را از نزدیک ببینید. با این حال، معروف‌ترین بنای این میدان، ساختمان مربوط به کمیته مرکزی سابق حزب کمونیست است که نیکلای چائوشسکو و همسرش النا در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۸۹ بعد از وقوع شورش‌های ضد کمونیستی با هلیکوپتر از آنجا فرار کردند.

موزه‌های رومانی: در سمت راست میدان انقلاب می‌توانید موزه ملی هنر رومانی را پیدا کنید. این مجموعه شامل آثار هنری قابل توجهی از هنر این کشور از قرون وسطی تا دوران مدرن است. همچنین مجموعه هنری و بسیار دیدنی رومانی که در گذشته متعلق به خانواده سلطنتی بود، امروز در این موزه نگهداری می‌شود.
پارک هراستراو در شمال بخارست و در اطراف دریاچه‌ای به همین نام قرار دارد. در این پارک، موزه هنری روستایی عجیبی قرار دارد که بسیار دیدنی است. شما می‌توانید در مقابل در ورودی پارک، دوچرخه‌ای کرایه کنید یا در پارک قدم بزنید. همچنین قایق‌های کوچکی هم در اطراف دریاچه کرایه داده می‌شود.

موزه و گورستان ادیان: در موزه ادیان، کتیبه‌ای مربوط به سال ۱۸۵۰ نگهداری می‌شود و مجسمه یادبوی از کشته شدگان جنگ جهانی دوم در آن قرار دارد. در قسمت جنوبی این‌ موزه می‌توانید گورستان شهر را هم ببینید؛ کشته‌های زلزله ۱۹۷۷ در این گورستان به طور مجزا دفن شده‌اند.
محوطه گورستان که قسمت جنوبی موزه را فرا گرفته، بسیار بزرگ و ترسناک است؛ مقبره‌های مختلف مربوط به دوران‌های مختلف تاریخی در این گورستان جلب توجه می‌کند. اگر به تاریخ تحول ادیان علاقه مند هستید و مشاهده یک گورستان تاریخی برایتان جذاب است، بهتر است این مکان را از دست ندهید.

کپی طاق نصرت پاریس: در اواخر قرن ۱۹ ، بخارست تمام تلاش خود را به کار بست تا شبیه به پاریس شود! بنابراین جای تعجب نیست که کپی بنای طاق نصرت پاریس در بخارست وجود داشته باشد. بنای طاق نصرت در ابتدا به صورت چوبی در سال ۱۸۷۸ ساخته شد، اما در سال ۱۹۲۲ تصمیم گرفته شد که بنای این ساختمان تغییر کند و در سال ۱۹۳۶ طاق نصرت کنونی بخارست تکمیل شد. برخلاف طاق نصرت پاریس که نمادی برای جشن پیروزی ناپلئون است، این طاق نصرت به جشن تأسیس کشور رومانی در سال ۱۸۷۸ مربوط می‌شود.

جشنواره‌ای به وسعت رومانی! یکی از چشم‌اندازهایی که نظر شما را در رومانی جلب خواهد کرد، خانه‌هایی با سقف شیب‌دار به سبک شمال ایران و همچنین پرچم‌های فراوان رومانی و اتحادیه اروپا در سرتاسر شهرها و روستاهاست، به طوری که خیال خواهید کرد به یک جشنواره بزرگ دعوت شده‌اید.
تمامی شهرهای رومانی از جاذبه‌های توریستی و تاریخی بسیار زیبایی برخوردارند و نمی‌توان شهری را به یک شهر دیگر ترجیح داد. این درحالی است که در کنار اتومبیل‌های روز دنیا و در بسیاری از نقاط بخارست، همچنان می‌توان گاری‌هایی را مشاهده کرد که توسط اسب‌ها کشیده می‌شوند. مردم رومانی، زندگی شیرین گذشتگان خود را فراموش نکره‌اند، کشوری که با داشتن مجموعه‌ای از دیدنی‌ها شامل قلعه‌های عظیم، شهرهای قرون وسطایی، کوهستان‌‌های سرسبز و دهکده‌های دیدنی، مقصد مناسبی برای استراحت و گشت‌و‌گذار است.

بلوار مربع: اگر قرار باشد بنای شاخصی را برای حضور کمونیسم در رومانی را انتخاب کنید، قطعاً بهترین گزینه، بلوار مربع است که در حد فاصل کاخ پارلمان و میدان آلبا لولیا قرار دارد. این میدان یکی از هدف‌های اصلی چائوشسکو برای طرح توسعه شهری بوده که به عمد نیم متر بزرگتر از میدان شانزه لیزه پاریس طراحی شده است. کیسمیگیو که قدیمی‌ترین پارک عمومی بخارست است، یکی از بهترین مکان‌های شهر برای قدم زدن و استفاده از طبیعت بکر پایتخت رومانی به شمار می‌رود.

مسیر رؤیایی دانوب: یک ‌سوم رومانی، کوهستانی است و یک ‌سوم دیگر تپه‌های سرسبز و بقیه پوشیده از دشت‌های وسیع مناسب کشاورزی است. رودخانه‌های فراوانی در این کشور وجود دارد که بزرگ‌ترین آن، دانوب ‌است.
در منطقه ریزش دانوب به دریای سیاه، دلتای عظیم و سرسبزی پدید آمده که زیستگاه جانوران کمیاب، به ویژه پرندگان ‌است و هزاران نوع پرنده در زمستان‌های سخت به این منطقه مهاجرت می‌کنند.
مسیر مسحور کننده دانوب، وسیع‌ترین دلتای اروپا میان رومانی و اوکراین است و قبل از اینکه به دریای سیاه بریزد، خاتمه می‌یابد. این دلتای عظیم به دلیل حیات وحش غنی‌اش در میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
زمان مهاجرت پرندگان به دلتای رود دانوب، یکی از زیباترین مناظر حیات وحش پدید می‌‌آید. لک لک ها از مهمترین پرندگانی هستند که بعد از بهار، به این قسمت از رومانی مهاجرت می‌کنند و مهاجرت آنان مناظر زیبایی را پدید می‌آورد.

چشمه‌های شفابخش: بیش از یک سوم چشمه‌های آب معدنی و آب‌های گرم اروپا، به کشور رومانی تعلق دارد که برای انواع بیماری‌های مختلف مانند روماتیسم، غدد، کلیه، کبد، بیماری‌های تنفسی و آسم، قلب و عروق، معده و سیستم عصبی مفید است. عوامل طبیعی، در کنار مراقبت‌های پزشکی، فیزیوتراپی، طب سوزنی، الکتریک درمانی و داروهای گیاهی، مکمل درمان‌های سنتی در رومانی است که هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران نیازمند به امور پزشکی است.

 مراکز خرید: در کنار بازارهای سنتی و قدیمی شهرهای مختلف رومانی، مراکز خرید مدرن، استاندارهای جدید را به زندگی رومانیایی‌ها وارد کرده است. در این مراکز مجهز، علاوه بر وجود فروشگاههای مدرن برندهای مشهور، سالن‌های سینما، مراکز تفریحی و ورزشی و رستوران‌های زنجیره‌ای ایجاد شده است تا محیطی جذاب برای گذران اوقات فراغت گردشگران فراهم آورد.