اخبار گردشگری

خانه تاریخی 'طباطبایی ها' ۲ روز تعطیل می شود

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شهرداری کاشان روز سه شنبه به نقل از سید مهدی رضوی‌زاده اعلام کرد: علت تعطیلی ۲ روزه خانه طباطبایی ها برگزاری کنسرت محمد معتمدی در این بنای تاریخی است.
وی در مورد علت موافقت با برگزاری این رویداد در بنای مشهور به عروس خانه‌های ایرانی گفت: خاستگاه محمد معتمدی هنرمند کاشانی، سفیر فرهنگی این خطه هنرپرور و جایگاه برجسته وی در قامت هنرمندی بین‌المللی علت این تصمیم بود.
مدیر حوزه گردشگری شهرداری کاشان در مورد شیوه برگزاری کنسرت و چگونگی اجرای آن در این خانه تاریخی بیان کرد: این امر مرتبط با مجری طرح (بخش خصوصی) و در گرو دریافت مجوزهای لازم از دستگاه های ذیربط است.
سید محمد معتمدی متولد دوم مهر ۱۳۵۷ در قمصر کاشان، دانش آموخته رشته کارگردانی از دانشکده صدا و سیماست که در مکتب آواز اصفهان فعالیت دارد و از افتخارات هنری وی می توان به دریافت عنوان موسیقیدان برگزیده سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه و جایزه فرانس موزیک در همان سال اشاره کرد.
او در ادامه افزود: خانه طباطبایی‌ها به رغم برخورداری از فضایی جذاب و منحصر به فرد به علت حساسیت مکانی به عنوان اثری تاریخی و نیز اقتضائات محیطی نمی‌تواند به طور طبیعی برای برگزاری آئین ها مورد استفاده قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، خانه تاریخی طباطبایی ها یکی از زیباترین و دیدنی ترین بناهای تاریخی کاشان که به عروس خانه های تاریخی ایران نیز مشهور شده، با مساحت چهار هزار و ۷۳۰ متر مربع در محله سلطان امیر احمد در بافت قدیم این شهر واقع می باشد و توسط سیدجعفر طباطبایی یکی از بازرگانان دوران قاجار در سال ۱۲۵۰ ه.ق ساخته شده است.
این بنای تاریخی در دل شهر کاشان که ساخت آن ۱۰ سال به درازا کشیده، روزانه شاهد حضور تعداد قابل توجهی از مسافران داخلی و گردشگران خارجی می باشد.
کاشان در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


خانه طباطبایی ها


کنسرت موسیقی


کاشان