اخبار گردشگری

وحدت آفرینی محور برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) باشد

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست هماهنگی برنامه های سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: باید از مشارکت مردم در برگزاری مراسم بهره برد، هر جا مردم پای کار بوده اند توفیق حاصل شده و مشارکت مردم باعث حضور حداکثری آنان می شود.
وی با اشاره به تحولات و اتفاقات انقلاب در دهه ۴۰ و وقایع قبل از آن تأکید کرد: باید اتفاقات و تحولات آن زمان برای مردم تبیین شود تا مردم ضرورت و اهمیت برگزاری چنین مراسمی را درک کنند و درجریان کامل اتفاقات انقلاب قرارگیرند.
نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: دولت مصدق و آیت الله کاشانی در دهه ی ۳۰ برای ملی شدن صنعت نفت فعالیت های بسیاری انجام دادند ولی کودتای آمریکا و سرکوب مردم این احساس را به شاه انتقال داد که هیچ فردی نمی تواند در مقابل او بایستد و خود را قدرت مطلق احساس کرد.
استاندار ایلام یاداور شد: همین غرور باعث انجام اقداماتی شد که به نارضایتی روحانیون بخصوص امام خمینی (ره) منجر شد و اجرای مدرنیزاسیون ناقص در کشور و ورود گندم رایگان به کشور که از طریق طرح مارشال در آمریکا انجام شد باعث کاهش تولید در کشور شده و بعد از آن هم اصلاحات ارضی که بیشتر در باره خرده مالکان انجام شد و باعث خرد شدن زمین ها و عدم صرفه اقتصادی کاشت در آنها شد و مهاجرت روستاییان به شهرها را به همراه داشت.
سلیمانی دشتکی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون اضافه کرد: یکی از اقداماتی که نشان دهنده سرسپردگی و مزدوری رژیم به غرب و آمریکا بود همین قانون و بندی که حق توحش را شامل می شد بود و دیگر اقدام تغییر تاریخ کشور از هجری شمسی به پهلوی باعث ایجاد نارضایتی در کشور شد.
وی با اشاره به مبارزات امام و یارانش در ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب گفت: بعد از تلاش ها ، مرارت ها و سختی ها در سال های ۵۶ و ۵۷ مردم به خیابان ها ریختند و باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد .
استاندار ایلام با تأکید بر این که مردم باید نسبت به اتفاقات و تاریخ انقلاب اسلامی آشنا شوند تاکید کرد: سخنرانانی که برای این مراسم دعوت می شوند باید نسبت به تبیین این وقایع همت گمارند و مردم را در این زمینه آگاه ساند.
سلیمانی دشتکی یکی دیگر از مباحث مهم در مراسم ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد را ۴۰ سالگی انقلاب دانست و گفت: ۴۰ سالگی انقلاب اوج بلوغ فکری و توانمندی و پختگی نظام است و سخنرانان در این مراسم باید نسبت به بیان دستاوردهای انقلاب ، شعارها و اهداف انقلاب توجه کنند و آنرا برای مردم تبیین کنند.
وی با بیان این که پیشنهاد می گردد که مراسم در ایام نیمه خرداد به صورت متمرکز برگزار شود، افزود: باید از همه اقشار و صنوف مردم برای برگزاری مراسم استفاده و تلاش شود مردم را وارد صحنه کنیم.
استاندار شرایط امروز کشور را در مصاف با دشمنان بسیار حساس خواند و اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی باید نسبت به وحدت و همدلی مردم تلاش و از قدرت مردم برای مبارزه با دشمنان نظام و انقلاب استفاده کنیم، از تفرقه و جدایی بین مردم پرهیز و پیشنهاد می شود سخنرانان در این مراسم نسبت به القای امید و اعتماد در مردم تلاش کنند.
۶۱۱۹/۷۱۷۱

انتهای پیام /*


اجتماعی


مراسم


سالگرد ارتحال امام


ایلام