اخبار گردشگری

بخشی از خانه تاریخی شیخ جعفر شوشتری فرو ریخت

علی محمد چهارمحالی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:قدمت این خانه مربوط به دوره قاجاریه است که در آستانه ثبت ملی قرار گرفته است.
وی افزود: پیرو دستور مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان برای مرمت اضطراری این خانه به زودی پیمانکاری مشخص و عملیات اجرایی آغاز می شود.
وی ادامه داد: به احتمال زیاد فرسایش مصالح و شبکه فاضلاب زیر زمینی در این بنا، دلیل این ریزش بوده اما نتایج قطعی پس از بررسی کارشناسی اعلام می شود.
وی افزود:تاکنون برای مرمت این خانه تاریخی به همت مردم حدود ۶۰۰میلیون ریال هزینه شده است.
شیخ جعفر در سال ۱۲۳۰ قمری در شهر شوشتر به دنیا آمد. پس از خواندن مقدمات و ادبیات در زادگاهش به همراه پدرش به شهرهای نجف و کربلا مهاجرت کرد و پس از خواندن دروس حوزوی نزد اساتید آن زمان، از جمله صاحب فصول و شریف العلمای مازندرانی، در سال ۱۲۵۵ق به شوشتر بازگشت و مدتی را در آن شهر باقی ماند. پس از آن مجدد به نجف بازگشت و از درس شیخ انصاری استفاده کرد و به درجه اجتهاد رسید.پس از مدتی به شوشتر بازگشت و تا آخر عمر در آن دیار مقیم بود. شیخ جعفر در اواخر عمر به مشهد و از آنجا به سمت نجف رهسپار شد. وی در ۲۸ صفر سال ۱۳۰۳ق در نزدیکی کرمانشاه درگذشت و پیکرش را در نجف به خاک سپردند.
۷۱۵۹/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


شوشتر


بنای تاریخی


خانه تاریخی شیخ جعفرشوشتری