اخبار گردشگری

صنایع دستی نماد اصلی کالای ایرانی است

پویا محمودیان روز پنجشنبه در نشستی با هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی، حمایت از صنایع دستی را بهترین زمینه برای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی دانست و افزود: صنایع دستی کشور باید به عنوان شاخص ترین نماد کالای ایرانی در کانون توجه قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی و ارائه طرحی جامع برای رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی در حوزه های تبلیغات، صادرات، برندسازی و بسته بندی در دستور کار معاونت صنایع دستی سازمان قرار دارد.
محمودیان ادامه داد: تلاش می کنیم تا جایگاه صنایع دستی کشور را در مجامع بین المللی ارتقا دهیم که در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و یاری بخش خصوصی و فعالان این حوزه هستیم.
وی اضافه کرد: شرکت در نمایشگاه های معتبر خارجی بهترین راهکار برای معرفی صنایع دستی است که برنامه ریزی های مدون در این خصوص به انجام رسیده است.
محمودیان گفت: تثبیت جایگاه صنایع سنتی و دستی هنرمندان ایرانی در سبد کالای مردمی از اولویت های معاونت صنایع دستی کشور است.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از فعالان و هنرمندان صنایع دستی تبریز در باره مسایل و مشکلات حوزه فعالیت خود مطالبی را بیان کردند.

*** هدف از ایجاد خانه ایرانی ترویج صنایع دستی است
معاون صنایع‌ دستی رییس سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هدف از ایجاد و راه اندازی خانه ایرانی در سراسر کشور، ترویج و رونق بهره مندی از صنایع دستی است.
پویا محمودیان روز پنجشنبه در بازدید از نخستین خانه ایرانی کشور در تبریز در محل خانه قدیمی کلکته چی، افزود: مهم ‌ترین هدف از راه‌اندازی خانه‌های ایرانی حمایت از هنرمندان صنایع ‌دستی و ترغیب شهروندان برای استفاده از صنایع ‌دستی در چیدمان منازل است تا ضمن خودداری از خرید کالاهای خارجی، زمینه رونق کالاهای داخلی هم میسر شود.
وی اظهار کرد: در اولین خانه ایرانی که در تبریز همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ افتتاح ‌شد، آثار صنایع‌ دستی هنرمندان استانی مورد استفاده قرار گرفته و ۸۰ درصد لوازم و وسایلی که به‌ عنوان چیدمان در این خانه به معرض نمایش گذاشته شده آثار هنرمندان آذربایجان شرقی است.
محمودیان ادامه داد: قرار است بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده در سازمان، چنین خانه هایی در ۳۱ استان کشور با عنوان خانه ایرانی و با همکاری شهرداری ها افتتاح شود.
به گفته وی بر اساس طرحی که به ‌زودی به مجلس ارائه خواهد شد، موضوع اختصاص حداقل ۲۰ میلیون ریال وام به زوج‌های جوان برای خرید صنایع ‌دستی از مجموع وام ازدواج پرداختی به زوجین بررسی می‌ شود.
به گزارش ایرنا، خانه تاریخی کلکته‌ چی با معماری متعلق به دوره قاجار یکی از خانه‌های تاریخی زیبا در تبریز است که در موقعیت مناسبی از شهر قرار دارد که به سال ۱۳۸۲ ثبت ملی شده است.
این خانه قدیمی تا چندی پیش به دلیل عدم رسیدگی در حال نابودی بود که با تلاش و همت شهرداری تبریز و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی طی یک سال اخیر مرمت و احیا شد.
۳۰۳۸/۶۱۸۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


صنایع دستی


معاون


رییس سازمان