اخبار گردشگری

آینده اقتصاد کشور در حوزه گردشگری تامین می شود

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر چهارشنبه در کارگروه گردشگری استان که در بخشداری رودبار الموت شرقی برگزار شد، افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های روز شاهد کاهش اشتغال هستیم اما در حوزه گردشگری و آی سی تی این مساله برعکس است.
وی، جاذبه های تاریخی، فرهنگی، قومی و زبانی را نعمت بزرگی در حوزه گردشگری دانست که باید قدردان آن بود و ادامه داد: امسال با برگزاری نشست های متعدد برای تقویت این بخش به عنوان یکی از مسایل مهم استان با هدف اشتغالزایی اقدام های خوبی به عمل آورده ایم تا در آینده شاهد توسعه این صنعت در استان باشیم.
استاندار قزوین در ادامه بر تقویت سیستم های مخابراتی و نقاط تحت پوشش آن و نیز نصب تجهیزات مخابراتی در منطقه الموت تاکید کرد و گفت: در این راستا واگذاری اراضی ملی حریم دریاچه اوان باید با توجه به بازنگری طرح جامع ملی، مورد پیگیری قرار گرفته و همه اراضی آن با همان کاربری اولیه تعیین شده، واگذار شود.
به گفته زاهدی، مسئولیت دریاچه اوان براساس قانون برعهده سازمان حفاظت محیط زیست و توسعه گردشگری آن نیز برعهده سازمان میراث فرهنگی بوده که هر ۲ دستگاه باید در احیا، حفظ و حراست آن بکوشند.
استاندار قزوین ادامه داد: برای حفاظت این دریاچه باید از ورود هر نوع وسیله نقلیه به محیط آن جلوگیری به عمل آید و در عین حال نیز مجوز ساخت و ساز در حریم آن تحت هیچ شرایطی داده نشود و مسئولان ذیربط هم نسبت به جمع آوری همه وسایل احداث شده در حریم آن از جمله کانکس، تیرهای برق و بناهای غیرمجاز اقدام کنند.
زاهدی یادآور شد: ساماندهی دریاچه اوان تا عید فطر و به صورت موقت برای ورود گردشگران، محل پارک خودروها و سایر امکانات مورد نظر آنان باید فراهم شود.
وی اظهار کرد: تهیه و بازنگری طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری منطقه با هدف توسعه این صنعت باید مورد توجه جدی قرار گرفته و روستای گازرخان با نظر سازمان میراث فرهنگی برای جهت دهی به ساخت و سازها نیز ساماندهی شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه ادامه روند ساخت و سازهای نامناسب در روستای گازرخان جلوی ثبت جهانی منطقه الموت را خواهد گرفت.
زاهدی در پایان گفت: مسئولان باید در حوزه توسعه و عمران هر ۲ بخش رودبار الموت غربی و شرق را با هم ببینند و برای احیای حوزه آبریز شاهرود نیز اقدام کنند.

** تسهیلات بانکی به سمت ظرفیت های گردشگری هدایت شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نیز در این جلسه گفت: سال گذشته برای روستاهای دارای دهیاری ۲۲ میلیارد ریال و برای روستاهای فاقد دهیاری چهار میلیارد ریال تخصیص یافت.
علی فرخزاد ادامه داد: گازرسانی به منطقه الموت که از آرزوهای دیرینه مردم آن بود، آغاز شده و احداث پست ۶۳ کیلووات انتقال برق نیز در حال انجام است.
وی، منطقه الموت را در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های بالقوه ای دانست که می تواند به عنوان یک منبع درآمد پایدار در کنار کشاورزی آن برای مردم منطقه مطرح باشد و افزود: برای این منظور تسهیلات بانکی را باید به سمت صنعت گردشگری این منطقه هدایت کنیم که این مساله در دستور کار قرار دارد.
فرخزاد ادامه داد: ظرفیت خانه های بوم گردی در منطقه الموت نیز بسیار بالا بوده که در صورت توسعه و تقویت آن می توان علاوه بر پذیرش گردشگر خارجی، مسافران داخلی را نیز تحت پوشش قرار داد.
وی اضافه کرد: همچنین در این زمینه می توان از ساختمان های بدون استفاده در منطقه و تعاونی دهیاری ها برای توسعه و تقویت گردشگری در استان اقدام کرد.
بخش رودبار الموت شرقی با ۸۵ روستای دارای سکنه و با مرکزیت شهر معلم کلایه در ۸۵ کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده است.
۶۱۰۱/۸۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


استاندار قزوین


الموت قزوین