اخبار گردشگری

آذربایجان غربی در پویش گردشگری از تبریز تا خلیج فارس مشارکت می کند

حسین امامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با ۱۵ دستگاه اتوبوس به همراه هنرمندان و گروهای هنری فرهنگی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی مسیر تبریز تا خلیج فارس را طی و پتانسیل های این ۲ استان را معرفی می کند.
وی بیان کرد: چهار دستگاه اتوبوس از این استان روز چهارشنبه /پنجم اردیبهشت/ به همراه گروه های فرهنگی هنری و فعالان گردشگری به سمت تبریز حرکت می کنند تا با ملحق شدن به پویش، سفر خود را به سمت جنوب کشور آغاز کنند.
وی ادامه داد: کاروان مزبور در روز دهم اردیبهشت سال جاری و همزمان با روز ملی خلیج فارس، در بندرعباس خواهد بود و به اجرای برنامه های فرهنگی هنری خواهد پرداخت.
امامی افزود: برای بازگشت این کاروان، شهرها و استان های مرکزی و شرقی کشور در نظر گرفته شده به طوری که از استان های یزد، کرمان، خراسان جنوبی و رضوی، سمنان، رشت ، آستارا و اردبیل عبور می کند و در نهایت به تبریز باز می گردد.
امامی با بیان اینکه اتوبوس ها حامل صنایع دستی، سوغاتی های استان و سایر محصولات کشاورزی خواهد بود، افزود: این کاروان در تمام مسیرهای رفت و برگشت، توقف کرده و همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی صنایع دستی، سوغاتی ها، ظرفیت های کشاورزی، توانمندی های گردشگری، برندهای تولیدی و تجاری، غذا و شیرینی های استان های آذربایجان شرقی و استان غربی را به نمایش می گذارد و به فروش می رساند.
به گزارش ایرنا، شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی سازمان همکاری های اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی شده است و برهمین اساس آذربایجان غربی نیز از این رویداد بین المللی بهره مند می شود.
۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


کمپین گردشگری


از تبریز تا خلیج فارس


آذربایجان غربی