اخبار گردشگری

شهر "لی لی پوت"ها!/تصاویر

هامبورگ،دومین شهر بزرگ کشور آلمان،پس از برلین و هشتمین شهر بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. این شهر بزرگترین شهر بندری آلمان و مهم ترین مرکز داد و ستد وهمچنین یک شهر ایالتی است.

به گزارش“توریسم آنلاین”هامبورگ در شمال آلمان و در کنار رود “البه” قرار دارد و یکی از بزرگ ترین شهرهای رسانه ‌ای این کشور صنعتی نیز است.

اما معروفیت این شهر علاوه بر تمام جاذبه های توریستی اش در میان علاقه مندان به گردشگری به خاطر “مینیاتور واندرلند” یا سرزمین مینیاتوری آن است.

در این شهر کوچک شده، بزرگ‌ترین نمایشگاه خط آهن‌های مدل و شهرهای مینیاتوری جهان ساخته شده که در حقیقت ماکت راه آهن با طول مارپیچی ریلی ۱۲ کیلومتر است که این سامانه دیدنی راه آهن از میان شهرهای متعدد اروپا ، مزارع و حتی قله های برفی آلپ عبور می کند.

این شهر مینیاتوری تبدیل به قطب بزرگ جذب گردشگر در آلمان تبدیل شده است .این شهر جذاب در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد.

گفتنی است سالانه بیش از نیم میلیون نفر از این نمایشگاه دائمی کوچک شده  از جهان واقعی اطراف ما که با تمام جزئیات، در ابعادی بسیار کوچک‌تر از اندازه‌ واقعی‌شان به نمایش گذاشته شده بازدید می‌کنند.

این نمایشگاه دیدنی وجذاب در فضایی به اندازه سه برابر یک زمین والیبال ، احداث شده است.این مجموعه که ساخت آن ۱۱ ماه طول کشیده است ، بیش از ۴ میلیون یورو ارزش دارد.