اخبار گردشگری

اجلاس نیروهای دریایی اقیانوس هند فرصت خوبی برای تبلیغ گردشگری است

به‌ گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان در دیدار امروز خود با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: سازمان میراث‌فرهنگی آماده همکاری با نیروی دریایی برای برگزاری این رویداد مهم است.
او تصریح کرد: استفاده از فرصت ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند برای از بین بردن ذهنیت منفی گردشگران خارجی در مورد ایران که استکبار آن را ترویج می‌کند اهمیت بسزایی دارد.
معاون رئیس‌جمهوری به وجود امنیت و ثبات در کشور اشاره کرد و افزود: باید با تعریف تور، میهمانان این اجلاس را با پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین فرهنگ و تاریخ ایران آشنا کنیم.
مونسان اضافه کرد: همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با نیروی دریایی باید ادامه پیدا کند چرا که زمینه‌های بسیار زیادی برای تعامل بیشتر این دو مجموعه وجود دارد.
همچنین در این دیدار فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند در تهران، گفت: این اجلاس با حضور فرماندهان نیروهای دریایی ۵۰ کشور اردیبهشت امسال در تهران برگزار می‌شود.
امیر دریادار حسین خانزادی ادامه داد: معرفی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، معرفی اقوام مختلف کشور، نمایش تولید صنایع دستی متنوع و همچنین لباس‌های سنتی از جمله برنامه‌هایی است که در حاشیه این اجلاس انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه هدایای در نظر گرفته شده برای فرماندهای نیروهای دریایی شرکت کننده در این اجلاس بسته‌ای از صنایع‌دستی کشورمان است، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد هرآنچه به فرهنگ و تاریخ کشور مربوط می‌شود را به میهمانان این اجلاس معرفی کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: برای همسران فرماندهای نیروهای دریایی کشورهای مختلف که در این سفر حضور دارند نیز برنامه‌های متنوعی از جمله تهران‌گردی و سفر به استان اصفهان و بازدید از جاذبه‌های این استان در نظر گرفته شده است.
او گفت: با توجه به علاقه‌مندی دو طرف برای افزایش همکاری‌ها، امکان تهیه و تنظیم تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیروی دریایی ارتش فراهم است.
در پایان این نشست مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری تور، معرفی صنایع‌دستی و بسته معرفی جاذبه‌های کشور از طریق معاونت گردشگری، معاونت صنایع‌دستی و مرکز روابط‌عمومی سازمان با معاونت فرهنگی نیروی دریایی ارتش انجام شود.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


نیروی دریایی ارتش


اقیانوس هند