اخبار گردشگری

شهر تاریخی مهرگان کده نیازمند توجه بیشتر است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد قنبربیگی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: محوطه تاریخی و دیرین
حاشیه شهر دره شهر نیازمند توجه بیشتر در حوزه خاکبرداری ، معرفی و جذب گردشگر است.
وی حضور گسترده گردشگران و میهمانان نوروزی در دره شهر را مبین اهمیت و ارزش اثار مختلف تاریخی این شهرستان عنوان کرد.
وی گفت : آمار رسمی میهمانان نوروزی ۳۵۰ هزار نفر بوده با توجه به حضور میهمانان نوروزی در منازل مردم این رقم بالای ۵۰۰ هزار نفر است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دره شهر خواستار توجه بیشتر مسئولان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به وضعیت شهر تاریخی سیمره شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمت ترویج فرهنگ درخت کاری و اقدامات صورت گرفته در این راستا خواستار توجه ویژه مسئولان و مردم به حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست شد.
امام‌جمعه دره شهر با تقدیر از عملکرد خوب فرماندار و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان در راستای ارائه خدمات به مسافرین و گردشگران نوروزی بر تلاش و کار مضاعف در زمینه تکمیل زیرساخت های گردشگری و اهتمام لازم در این زمینه تاکید کرد.
سیمره(ماداکتو) شهری باستانی در ضلع غربی و جنوب غربی دره شهر است، این شهر مربوط به اواخر دورهٔ ساسانی و قرون اولیهٔ اسلامی است.
به نظر می‌رسد این شهر به علت وقوع زلزله‌ای در سال ۳۳۴ هجری قمری تخریب و خالی از سکنه شده است.
این اثر سال فهرست از آثار ملی ایران ثبت شد.
** مدیران بانک های دره شهر در راستای اشتغال گام بردارند
فرماندار دره شهر نیز در این جلسه گفت: مدیران بانک های شهرستان دره شهر در راستای اشتغالزایی برای جوانان گام بردارند.
علی اکبر شفیع زاده اظهار داشت: بانک های این شهرستان دستورالعمل های مصوب و تعیین اعتبار شده ارسالی رادر زمینه کمک به ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم اجرا کنند.
ویزگفت: سال ۱۳۹۷ همه باید توجه ویژه ای به توسعه و گسترش فعالیت ها در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و کار آفرینی داشته باشیم.
فرماندار دره شهر تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرستان خشکسالی و کاهش نزولات جوی است که برای تحقق برنامه ها و رسیدن به اهداف پیش رو نیازمند کار مدیریتی، آموزش و کار نظام مند هستیم، باید در کنار توجه به بخش کشاورزی به بخش صنعت و معدن و به بحث گردشگری در شهرستان توجه ویژه ای داشته باشیم.
شفیع زاده با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۷ گفت: ادارات باید کالای مورد نیاز خود را از تجهیزات داخلی که منجر به رونق تولید و اشتغال می شود تهیه کنند و فرمانداری نیز جهت حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی کمیسیون ویژه ای برای نظارت بر خرید دستگاه ها داشته باشند.
شهرستان ۴۵ هزار نفردره شهر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی ایلام دارای ۵۵۰ اثر تاریخی است.
۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


محوطه سیمره


امام جمعه دره شهر


گردشگری