اخبار گردشگری

عملیات مرمت دژ تاریخی برازجان تسریع می شود

به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز دوشنبه درنشست با مدیران شهرستان دشتستان افزود:مقرر شده درچارچوب قانونی مقدمات تملک املاک اطراف این کاروانسرا به منظور ساماندهی و دسترسی بهتر مردم و گردشگران اجرا
شود.
وی بیان کرد: مرمت کامل دژ برازجان آرزوی دیرینه مردم دشتستان و مورد تاکید استاندار بوشهر است و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است در سال جاری این طرح را فعال کرده و هر ۲ هفته یکبار به دفتر فنی استانداری گزارش پیشرفت آن را ارایه کند.
کاروانسرای مشیر المک واقع در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان یکی از بناهای تاریخی و از مراکز دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.
این بنای ارزشمند و استوار که به دژ برازجان معروف است، از سازه‌های باشکوه دوره قاجار به شمار می‌رود و در سال ۱۲۵۰ خورشیدی بنا به دستور یکی از نیکوکاران شیرازی به نام ‘حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک ‘ با هزینه‌ای ۴۰۰ هزار ریال در آن زمان ساخته شده است.
سازنده این بنا ‘حاج محمد رحیم شیرازی’ سازنده پل مشیر و کاروان‌سرای دالکی است که آنرا طبق معماری زندیه ساخته است.
ستوده دربخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر موظف شده است در مدت یک ماه اراضی اطراف کاخ باستانی ‘چرخاب’ شهر برازجان را تملک کند.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: همچنین فرمانداری دشتستان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در اسرع وقت نسبت به جانمایی و آغاز عملیات ساخت سالن یکهزار نفری شهر برازجان مکلف شدند.
وی اظهارکرد: اجرای طرح ‌های عمرانی طبق جدول زمانبندی تعیین شده مورد تاکید مدیریت ارشد استان بوشهر است و همین شاخصی بسیار مهم برای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
در این نشست فرماندار و مدیران دیدگاه های خود را در مورد موضوع های مختلف مطرح شده بویژه وضعیت آرامستان ۲ و ۳ شهر برازجان بیان کردند که در پایان مقرر شد پس از بازدید میدانی گروه کارشناسی در هفته جاری مساله آرامستان های یادشده تعیین تکلیف شود.
۷۲۱۲/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


اجتماعی


مرمت


بنای تاریخی


کاروانسرای مشیر