اخبار گردشگری

تردد نوروزی در راه های آذربایجانشرقی ۲۹ درصد رشد یافت

منوچهر سلمانزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق اطلاعات دریافتی از ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین مستقر در محورهای استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵فروردین امسال در محورهای مختلف استان بیش از ۱۶میلیون و ۸۰۰ هزار تردد خودرو ثبت شده است.
وی یادآوری کرد: در این مدت محورهای تبریز – ایلخچی، تبریز – جلفا، آزادراه تبریز – زنجان، تبریز – آذرشهر، تبریز – کلیبر، تبریز – بستان آباد و تبریز – سراب پرترددترین محورهای استان بودند.
سلمانزاده با بیان اینکه تعداد تردد در محورهای استان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳میلیون خودرو بود، اظهار کرد: ۹ فروردین با ثبت بیش از یک میلیون تردد، پرترددترین و ۲۶ اسفند با ثبت ۶۹۶ هزار تردد، کمترین میزان تردد خودروها در محورهای استان بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در روزهای اجرای طرح نوروزی سال جاری بیش از ۴۷ هزار و ۵۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از مرز جلفا تردد کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که بیش از ۴۵ هزار و ۷۰۰مسافر بود، چهار درصد افزایش یافته است.
سلمانزاده ادامه داد: از این تعداد بیش از ۲۰ هزار مسافر ایرانی و بیش از ۲۷ هزار و ۳۰۰مسافر خارجی بودند.
وی گفت: در همین مدت از پایانه مرزی نوردوز نیز بیش از ۳۹ هزار و ۴۰۰ مسافر تردد کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۷ هزار مسافر بود، ۶ درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اظهار کرد: از این تعداد بیش از ۳۳ هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی و حدود ۶ هزار مسافر خارجی بودند.
سلمانزاده افزود: در ایام اجرای طرح نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری بیش از ۲۸۷ هزار مسافر را به تعداد ۲۸ هزارسفر جابجا کردند.
وی گفت: گروه های راهداری مستقر در ۵۱ راهدارخانه استان و گشت های راهداری در طول محورها تا پایان طرح نوروزی ( ۱۵ فروردین) با آمادگی کامل به مسافران و رانندگان عبوری خدمات رسانی کردند.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار و ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ۲ هزار و ۷۵۸ روستا با ۲۷۱ هزار و ۹۸۷ خانوار در قالب بیش از ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار نفر است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


حمل و نقل


طرح نوروزی


راهداری آذربایجان شرقی