اخبار گردشگری

حضور گردشگران در بقاع گنبد ۶۳ درصد افزایش یافت

حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: از این تعداد مسافر نوروزی ۳۰۰ هزار نفر در امامزاده یحیی بن زید(ع) شهر گنبدکاووس، ۳۵ هزار نفر در بقعه ملاعلی عطا دانشمند واقع دربخش مرزی داشلی برون و ۱۵ هزار نفر در تکیه و مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) واقع در جاده موسوم به خط نو از توابع بخش مرکزی حضور یافته اند.
وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود ۳۰ هزار مسافر به صورت موقت و شبانه روزی در زائرسرای بقاع متبرکه این شهرستان اقامت کردند.
حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: امسال در هشتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری در سه بقعه متبرکه گنبدکاووس، علاوه بر برپایی خیمه های معرفت و غرفه های ششگانه آن، غرفه عرضه صنایع دستی و غذاهای سنتی اقوام نیز در بقاع متبرکه برپا شد.
وی با قدردانی از تلاش همکاران و خدام بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در استقبال، پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی و نیز برخی ادارات و نهادهای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گنبدکاووس، تصریح کرد: مجموعه اقدامات فرهنگی طرح آرامش بهاری در راستای تحقق منویات رهبری انقلاب مبنی بر تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی صورت می گیرد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
۱۸۶۰/۳۰۳۹/

انتهای پیام /*


فرهنگی


اوقاف و امور خیریه


تعطیلات نوروزی


گنبدکاووس