اخبار گردشگری

اقامت نوروزی در مدارس مازندران ۲۲ درصد افزایش یافت

مازندران هر ساله یکی از جذاب ترین مقصدهای مسافرت نوروزی است که سبب می شود تا بخشی از این مسافران به خاطر کمبود اقامتگاههائی مانند هتل و مسافرخانه و گرانی ویلاهای اجاره ای ، در مدارس اقامت کنند.
این استان در سال های گذشته رتبه اول تا سوم را در اسکان فرهنگیان و غیر فرهنگیان در کلاس های درس در اختیار داشت و امسال هم آموزش و پرورش مازندران تعداد ۳۹۲ مدرسه با سه هزار و ۱۰۰ کلاس درس را آماده میزبانی از مهمانان نوروزی کرده بود .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مدارس استان در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ۹۷ میزبان مهمانان نوروزی بودند .
عسگری نیکزاد افزود : در این مدت در مجموع ۳۴ هزار و ۷۹۹ خانوار فرهنگی و وابسته به آموزش و پرورش و ۲ هزار ۸۴۸ خانوار خارج از مجموعه آموزش و پرورش در مدارس اقامت داشتند.
وی توضیح داد : افزایش بیش از ۲۰ درصدی اقامت در مدارس مازندران در حالی است که امسال بر خلاف سال های قبل بر اساس دستور العمل ، مدارس استان فقط برای اقامت فرهنگیان و کادر آموزش و پرورش تعریف شده بود و تنها در صورت وجود فضای اضافی قادر به پذیرش سایر مسافران نوروزی بودیم .
نیکزاد همچنین گفت که درآمد حاصل از اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز ۹۷ بیش از پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است .
بر اساس گزارش ستاد خدمات سفر ، مازندران در تعطیلات نوروز ۹۷ میزبان ۱۵ میلیون نفر شب مسافر بود که ۳۱ درصد نسبت به نوروزی گذشته بیشتر است .
۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


اسکان مدارس


تعطیلات نوروزی


مازندران