اخبار گردشگری

یک میلیون مسافر از جاذبه های گردشگری کردستان دیدن کردند

تیمور خالدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد مسافر نوروزی در این مدت، از جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، تجاری و روستاهای هدف گردشگری کردستان بازدید کردند.
وی آمار مهمانان نوروزی اسکان یافته در استان را از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۱۱ فروردین امسال، ۴۴۸ هزار و ۴۶ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مسافر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانپذیرها، مدارس آموزش و پرورش، کمپ های شهرداری ها، سالن های ورزشی و چادرهای شخصی اسکان داده شدند.
مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، با اشاره به اینکه بانه با پذیرش ۱۲۱ هزار و ۳۶۴ نفر بیشترین اقامت مسافران نوروزی را در این مدت به خود اختصاص داد، یادآور شد: مریوان با ۱۰۵ هزار و ۳۶۷ نفر، سنندج با ۸۰ هزار و ۴۸۰ نفر و سقز با ۶۲ هزار و ۲۳ نفر، در رده های بعدی بیشترین پذیرش مسافران بوده اند.
به گفته خالدی، میزان اقامت ها در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۷ درصد و تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های مختلف نیز ۵۵،۷ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در این مدت، ۳ هزار و ۵۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات اقامتی، مراکز پذیرایی بین راهی و اماکن اقامتی موقت کردستان صورت گرفته است، اضافه کرد: ۱۰۷ مورد تشویق، ۳۴۵ تذکر و ۹ اخطار، حاصل بازدید از این اماکن بود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان بیش از ۲ هزار و ۱۸۲ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون ۸۷۲ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آثار ملی به ثبت رسیده شامل ۷۵۷ اثر تاریخی (ابنیه، تپه و محوطه)، ۱۶ اثر بافت و مجموعه روستایی، ۲۰ اثر طبیعی (مناطق طبیعی، درخت و مجموعه درخت)، ۵۶ اثر معنوی (آیین، رسم های محلی، روش های ساخت صنایع دستی، مردم شناسی و مردم نگاری) و ۲۳ اثر منقول (کتاب و قرآن) است.
۷۳۵۵/۶۱۰۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


مسافر نوروزی


کردستان