اخبار گردشگری

گردشگران بوکان بیش از ۱٫۲ برابر افزایش یافت

سعد جمیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ هزار و ۳۴۰ گردشگر از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کرده بودند.
وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۵ نفر در بوکان اقامت کردند، افزود: امسال اقامت پنج هزار و ۲۴۲ گردشگر در این شهرستان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۱٫۲ برابر افزایش دارد.
جمیانی ادامه داد: این گردشگران در سه مهمانپذیر با ظرفیت ۱۰۰ نفر، یک هتل با ظرفیت ۱۰۰ نفر، خانه معلم و مدارس شبانه روزی با ۶۰۰ نفر و مهمانسرای ادارات شهرستان با ۲۰۰ تخت اقامت کردند.
وی همچنین از اجرای مراسم نوروزگاه برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد و افزود: اجرای این مراسم بازتاب خوبی در میان مردم و به ویژه مهمانان نوروزی داشته است.
وی گفت: ایجاد جاذبه های گردشگری، برپایی نمایشگاه مردم شناسی، نمایشگاه فروش صنایع دستی و برگزاری مراسم نورزگاه از دلایل افزایش تعداد مهمانان شهرستان بوکان در نوروز سال جاری است.
وی اظهار کرد: گردشگران و مهمانان نوروزی بیشترین بازدید را از نمایشگاه مردم شناسی این شهرستان داشته و بعد از آن ‘حه وزه گه وره’ (چشمه بزرگ)، مقبره سردار بوکان و پارک ساحلی به ترتیب دارای بیشترین بازدید کننده است.
به گزارش ایرنا، بوکان دارای ۸۲ اثر ملی و تاریخی است که از مهمترین آنها می توان به تپه قلایچی، مسجد جامع بوکان و حمامیان، پل تاریخی سلطان و مقبره احمد کور اشاره کرد.
۳۰۷۲/۷۵۱۰/۳۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوروز۹۷


بوکان