اخبار گردشگری

جذابیت تبریز برای گردشگران نوروزی به اوج رسید

به گزارش ایرنا، محمد محب خدائی روز شنبه در بازدید از مراکز گردشگری و اماکن اقامتی تبریز، افزود: ما امروز شاهد بهار گردشگری تبریز در نوروز ۹۷ بودیم و این استان گردشگرپذیر در حوزه های مختلف شاهد رشد شاخص های توریستی بوده است.
وی اظهار کرد: به دلیل برخورداری تبریز از ظرفیت‌های بیشمار گردشگری رشد ۳۵‌ درصدی در حضور و بازدید گردشگران از استان را تجربه کردیم که این آمار نویدبخش روزهای خوش گردشگری در ماه های آینده می باشد.
محب خدائی افزود: از دیروز که در استان حضور دارم شاهد برنامه‌های خوبی هستم و نوروز شادی را در استان شاهد بودم و برگزاری مراسم های مربوط به نوروزگاه‌ها توانسته است جذابیت خاصی بین گردشگران ایجاد کند.
وی با بیان اینکه اصلی ‌ترین برنامه‌ها در گردشگری برگزاری رویدادها است که بهانه‌ای برای زنده و پویا بودن محیط می‌ آفرینند، یادآور شد: آمادگی داریم در تابستان ۹۷با همکاری دستگاه‌های مختلف به خصوص صدا‌و‌سیما جشنواره ‌ای ویژه در تبریز برگزار کنیم و آن را به برند ملی و جهانی در راستای تبریز ۲۰۱۸ تبدیل کنیم.
محب خدائی ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی در حوزه خدمات گردشگری باید ارتقا یابد و در این راستا باید فرهنگ شهرگردشگر در استان و تبریز بیشتر تقویت و جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه بر ارتقای ظرفیت‌های بوم‌گردی استان توجه ویژه‌ای داریم، گفت: سازمان میراث‌ فرهنگی در تلاش است با توجه به وجود مزیت ‌هایی مانند پروازهای بین‌المللی، راه‌آهن و ظرفیت بزرگ و همکاری شایسته صدا‌و‌سیما، آذربایجان شرقی را به‌ عنوان مرکز لوپ گردشگری شمال‌غرب کشور مطرح کند.
معاون گردشگری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه موضوع گردشگری در بیشتر مواقع سرمایه‌گذاری آنچنان قوی و هنگفت نیاز ندارد، گفت: حتی یک خانه روستایی ساده می‌ تواند درآمد سرشاری در این رابطه ایجاد کند و موضوع اصلی در گردشگری بحث معرفی و شناساندن جذابیت‌ها و قابلیت‌های منطقه است که باید جدی گرفته شود.
محب‌خدایی ادامه داد: توجه و ذوق مردم می ‌تواند تأثیر بسیار بیشتری از اقدامات دولتی در حوزه گردشگری داشته باشد و آحاد مردم می‌ توانند با اندکی خلاقیت اقدامات مؤثری در عرصه گردشگری انجام دهند.
وی ادامه داد: نگه داشتن گردشگر بسیار با اهمیت‌تر از جذب آن است، چراکه هر گردشگر در صورت جذب، اگر خدمات خوب نگیرد با تجربه منفی همراه شده و می‌ تواند روی ۱۳ نفر تأثیر منفی بگذارد، پس کیفیت خدمات در ماندگاری گردشگر نقش کلیدی دارد.
آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ملموس و غیرملموس ثبت شده ملی و جهانی از جمله استان های پیشتاز در حوزه گردشگری است.
۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


گردشگری


تبریز