اخبار گردشگری

۱۸ هزار و ۴۵۰ گردشگر به موزه های اردبیل رفتند

فردین عینی روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دیدار کننده از موزه های استان اردبیل در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش دارد.
وی اظهار کرد: پارسال طی این مدت ۱۲هزار و ۹۲۱ نفر از موزه های مختلف استان اردبیل دیدن کرده بودند و در نوروز امسال افزایش قابل توجه بلیط فروشی موزه ها از علاقه مسافران و گردشگران به موزه ها به عنوان قسمتی از نشانه های بازمانده از تاریخ و تمدن دیرینه کشورمان حکایت دارد.
وی افزود: هفت موزه در استان اردبیل دایر است که در میان آن ها گنجینه چینی خانه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
عینی یادآوری کرد: موزه باستان شناسی ، مردم شناسی و صنایع دستی شهر اردبیل در رده دوم از مجموع تعداد بلیط فروشی طی این مدت قرار داشته و موزه های شهرستان های این استان نیز با اختصاص ۲ درصد از آن در ردیف های بعدی قرار دارند.
وی افزود : در تمام موزه های استان اردبیل ضمن توزیع بروشورهایی در میان گردشگران از آثار موجود و فضای آنها توضیحاتی جامع به این افراد ارایه می شود.
استان اردبیل که علاوه بر جاذبه های مختلف طبیعی از پیشینه غنی تاریخی و بناها و آثار دیدنی برخوردار است در تعطیلات نوروز از مسافران و گردشگران زیادی پذیرایی می نماید.
۶۰۱۹/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


موزه ها


نوروز