اخبار گردشگری

۱۵۵ گروه ثابت و سیار آماده حفاظت منابع طبیعی هرمزگان هستند

عباس رحیمی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گروه ها شامل ۴۰ تیم خودرویی، ۱۰ گروه موتوری و ۱۰۵ گروه از همیاران طبیعت و محافظان افتخاری آموزش دیده است که در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه در نقاط مختلف جنگلی و مرتعی، مناطق حساس و بحرانی و خروجی های شهرستان ها فعالیت می کنند.
وی هدف گروه های گشتی را حفاظت از اراضی ملی در مقابله با تصرفات و جلوگیری از ایجاد آتش سوزی در فضاهای سبز عنوان کرد.
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: نیروهای این یگان در تعطیلات نوروزی در استان با همکاری همیاران طبعیت و محافظان افتخاری به ارایه برنامه های ترویجی و آموزشی به میهمانان و حفاظت از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی مشغول هستند.
وی از میهمانان نوروزی و مردم هرمزگان خواست هنگام رفتن به طبیعت، اخلاق طبیعیت گردی را رعایت کنند و به هم نوعان خود نیز توصیه کنند از شکستن شاخه درختان و روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری کنند.
رحیمی نیا افزود: دوستداران طبیعت در صورت مشاهده موارد تخریب منابع طبیعی می توانند با شماره تلفن ۱۵۰۴ به صورت شبانه روز تماس گرفته و با اعلام گزارش این مرکز را مطلع سازند و از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.
از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
۷۱۹۵/۲۰۹۴

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*


جغرافیا


منابع طبیعی


روز طبیعت


هرمزگان