اخبار گردشگری

۱۵ برنامه فرهنگی اجتماعی نوروزی در باغ فین اجرا می شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، محسن جاوری سه شنبه گفت: اجرای نقالی داستان زندگی امیرکبیر، برپایی نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی، عکاسخانه سنتی، جنگ نوروزانه و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از جمله این برنامه هاست.
وی همچنین استقرار پایگاه جوانان هلال احمر، چیدمان سفره هفت سین سنتی توسط جامعه نابینایان و کم بینایان در مرکز کوشک صفوی، برپایی ایستگاه نقاشی مهربان ترین بابای دنیا با محوریت امام زمان (عج) و بهار ویژه کودک و نوجوانان، غرفه معرفی کاشان با عنوان پایتخت کتاب ایران را از دیگر برنامه های فرهنگی اجتماعی نوروز ۱۳۹۷ در باغ تاریخی فین عنوان کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان بیان کرد: نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در سال به ویژه تعطیلات نوروزی از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین دیدن می کنند که ورود این حجم بالای گردشگر نیازمند تدبیرهایی برای مدیریت درست این اثر با ارزش تاریخی است.
او افزود: دستیابی به استانداردهای بین المللی برای ساماندهی بازدید از باغ تاریخی فین چشم انداز برنامه های آینده مدیریت این مجموعه است تا پایگاه میراث جهانی باغ فین با همکاری‌ اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان میزبان خوبی برای مسافران نوروزی باشد.
به گزارش ایرنا، باغ تاریخی فین با مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در سال ۱۳۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
فین به عنوان یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی که در مجاورت چشمه سلیمانیه قرار دارد، به همراه هشت باغ دیگر سال ۱۳۹۰ در فهرست یونسکو نیز ثبت جهانی شد.
شترگلوهای صفوی، شترگلوی قاجاری، حمام های کوچک و سلطنتی، بنای خلوت کریم خانی، اتاق شاه نشین و موزه از جمله دیدنی های مجموعه تاریخی باغ فین کاشان است.
به گفته مسئول کمیته آمار و استخراج اطلاعات ستاد خدمات سفر کاشان، ۱۵ هزار نفر تنها در نخستین روز سال ۱۳۹۷ از مجموعه تاریخی باغ فین واقع در این شهرستان دیدن کردند.
افزون بر یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی با ارزش در مجموع در شهرستان کاشان شناسایی و تا کنون ۳۲۰ مورد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان کاشان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی گوناگون در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


گردشگری


کاشان