اخبار گردشگری

شهر باستانی حریره کیش میزبان بیش از ۶هزار گردشگر بود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، روز بیست و هشتم اسفند، ۹۲۸ گردشگر از این مجموعه دیدن کردند و در آخرین روز سال ۹۶، شمارعلاقمندان به بازدید از شهر حریره به یک هزار و ۱۰۵ گردشگر رسید.
در نخستین روز سال نو نیز یک هزار و ۳۰۰ نفر و در روز دوم فروردین هزار و ۴۸۵ مسافر نوروزی از این جاذبه سیاحتی و تاریخی بازدید کردند و روز جمعه سوم فروردین نیز شهر باستانی حریره میزبان هزار و ۵۲۵ گردشگر نوروزی بود.
درجدول مکان های سیاحتی و تفریحی پر بازدید جزیره کیش در تعطیلات نوروز امسال تا کنون، شهر زیرزمینی کاریز با حدود ۵هزار بازدید کننده، پارک دلفین ها با ۴ هزار و ۴۰۰ گردشگر، سافاری با ۳ هزار و ۳۸۷ نفر و پارک آبی با هزار و ۱۹ گردشگر پس از شهر تاریخی حریره قرار می گیرند.
شهر باستانی حریره بقایای شهری است که در وسعتی بیش از ۳ کیلومتر مربع در نزدیک نوار ساحلی، در بخش شمالی کیش کشیده شده است.
خانه اعیانی، مجموعه حمام، بخش کارگاهی و صنعتی و اتاق های شیار داری که برخی معتقدند ویژه صید مروارید بوده و عده ای از بومیان نیز عقیده دارند برای گرفتن شیره خرما کاربرد داشته، از بخش های مختلف شهر باستانی حریره است .
بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی در سفر به جزیره کیش از این بنای تاریخی بازدید می کنند اما اجرای طرح های عمرانی و توجه ویژه به ایجاد جذابیت های دیدنی، نور پردازی مناسب و برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در این محل موجب افزایش شمار بازدیدکنندگان در تعطیلات نوروزی امسال شده است.
۲۰۹۴ /۶۰۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


نوروز۹۷


شهرباستانی حریره


کیش