اخبار گردشگری

افزون بر ۲۰ هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری آزادشهر بازدید کردند

محمد رزاقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد مسافر نوروزی که در سه روز گذشته وارد آزادشهر شدند، ۱۳ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، چهار هزار و ۵۵۵ نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و دو هزار و ۷۲۹ نفر از دست سازه های برپا شده توسط شهرداری، نمایشگاه صنایع دستی و بقاع متبرکه این شهرستان دیدن کردند.
وی گفت: علاوه بر تعداد مسافران ورودی به آزادشهر، تعداد یک هزار و ۵۰۱ مسافر نیز در مراکز اقامتی مانند هتل ها، مهمانپذیرها، طرح اسکان مدارس، زائرسرای امامزادگان آق امام، پیرباد و خوش ییلاق، روستای گردشگری فارسیان قانجی و خانه مسافر اقامت کردند.
رزاقی یادآور شد: موقعیت جغرافیایی شهرستان آزادشهر و قرار گرفتن در محور بین المللی شمال – مشهد و نیز واقع شدن در نقطه ارتباطی دو استان گلستان و سمنان باعث شده تا بیشتر مسافران از این شهرستان عبور و یا در آن اقامت کنند.
شهرستان آزادشهر که افزون بر ۹۴ هزار نفر جمعیت دارد با بهره مندی از مواهب طبیعی مانند کوه، رودخانه و جنگل های انبوه همواره مورد توجه گردشگران و مسافران است.
به گزارش ایرنا، وجود صنایع دستی سنتی اقوام از جمله قالیبافی و محصولات ابریشمی، چشم اندازهای طبیعی و بوستان های جنگلی شبنم نوده خاندوز، زیتون تپه، مجموعه آبشارهای لاشو، مقبره امامزادگان آق امام، یخچال های طبیعی و بافت سنتی روستای فارسیان، قلعه های باستانی و پل های تاریخی از جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری این شهرستان زیبا با قدمتی سه هزار ساله است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ستاد خدمات سفر


آزادشهر