اخبار گردشگری

۴۰۰ موزه در ایام نوروز پذیرای گردشگران است

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از بوستان ملی باراجین در جمع خبرنگاران افزود: موزه ها یکی از کانون های مهم جذب گردشگر به شمار می روند و تنوع و گستردگی آنها به رونق گردشگری کمک می کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین گفت: علاوه بر هتل ها، میهمان پذیرها و سایر مراکز اقامتی، ۶۰۰ مجموعه بوم گردی نیز در کشور طی نوروز ۹۷ آماده پذیرایی از گردشگران طبیعت دوست هستند.
وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین آرامش و امنیت گردشگران نوروزی،گفت: ۱۹ دستگاه و نهاد در این خصوص از مدت ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده اند.
مونسان یادآورشد: در رابطه با اجرای طرح های نوروزی به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان و گردشگران، ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور مشارکت دارند.
معاون رییس جمهوری در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان های پرجاذبه در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: وجود آثار تاریخی و طبیعی فراوان و نزدیکی به تهران، شرایط مناسبی را برای تبدیل این استان به یکی از قطب های اصلی جذب گردشگر در کشور ایجاد کرده است.
مونسان در ادامه سفر ۲ ساعته خود به قزوین، به پایگاه امداد و نجات عوارضی شماره ۲ آزادراه قزوین-کرج رفت و در جریان وضعیت پایگاه های امدادی این استان در طرح نوروزی قرار گرفت.
استان قزوین با دربرگیری کمتر از یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و ۳۴۶ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
۳۰۱۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


موزه


رییس سازمان میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری