اخبار گردشگری

رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصت مناسب برای جذب سرمایه گذار است

محمد ناصرنیکبخت شامگاه شنبه در همایش شهرداران استان همدان افزود: هر چه بیشتر از ظرفیت و فرصت های استان برای جذب سرمایه گذار فراهم شود دستاوردهای بیشتری به جا خواهد ماند.
وی ادامه داد: مهمانان و گردشگران خارجی به شهرستان های استان نیز سفر خواهند داشت و باید با جذب سرمایه گذاران به منظور احیا تالاب ها و سراب های به ویژه در شهرستان نهاوند تلاش بیشتری کرد.
وی با بیان اینکه شهرداری ها در زیباسازی شهرهای استان برای رویداد همدان ۲۰۱۸ به بهترین شکل ممکن اقدام کنند و ورودی و خروجی شهرها آماده برگزاری این ۲ اجلاس بزرگ باشد افزود: این رویدادها در توسعه گردشگری و معرفی همدان در بعد ملی و بین المللی تاثیرگذار است.
استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری جشنواره پویا نمایی و ۲ رویداد بزرگ گردشگری در سال جاری از اهمیت بیشتری برخوردار است افزود: استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و میزبان وزیران گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.
نیکبخت اظهار کرد: همدان با ۵۰۰ سال قدمت پایتخت امپراطوری ایران و به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری جایگاه ارزنده ای برای توسعه گردشگری دارد که باید بیشتر به آن توجه شود.
وی بیان اینکه شهرداران باید نسبت به زیبا سازی شهری و ورودی و خروجی شهرها اقدام کنند اظهار کرد: شهر زنده است و زندگی مردم به زنده بودن شهر بستگی دارد چرا که، شهری که شاداب باشد ساکنان شادابی نیز خواهد داشت.
استاندار همدان گفت: شهرداران باید به جذب سرمایه گذاران مبادرت ورزند و از تولید و سرمایه گذاری حمایت کنند چراکه هر شهرداری که سرمایه گذار وارد کند تشویق می شود.
نیکبخت با تاکید بر حفظ فضای سبز در شهرهای استان اظهار کرد: شهرداران توجه داشته باشند که از شهر فروشی ممانعت شود و با هر فردی با هر نام و نشانی و مسئولیتی و ارتباطی بخواهد اجحافی کند برخورد خواهد شد و شهرداران نیز باید مانع این کار شوند.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۸ میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری، در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
۲۰۸۷/۷۵۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


همایش شهرداری


همدان ۲۰۱۸


استاندار