اخبار گردشگری

هنرمند عکاس: ایران جذابیت های بصری بسیار بالا دارد

حسن غفاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا اظهار داشت: ایران دارای ارتفاعات و قلل بلند، و دشت های وسیع است مناطق گرم و کویری ، دریاچه ها و آب های آزاد دارد که هر کدام دارای آب و هوا و شرایط جغرافیای متفاوت هستند که هر کدام به ویژه برای عکاسان بسیار هیجان انگیز است.
غفاری افزود:همه شهرهای ایران جذابیت خاص خود را دارند که جا برای کار عکاسی زیاد است البته برخی از فضاها به دلیل گسترش جاده ها، راه ها و فراوان شدن وسایل نقلیه و رواج فرهنگ گردشگری و ایران گردی در بین خانواده ها شناخته شده است.
این عکاس ادامه داد: دسترسی به برخی مکان ها قبلا سخت بود که خوشبختانه در سال های گذشته به دلیل اینکه دولت سعی داشت برخی مناطق را به عنوان مناطق گردشگری نمونه معرفی کند یکسری خدمات طبیعت گردی را انجام داده که امکان دسترسی از آن جمله است با این وجود برخی مناطق در کشور است که کمتر در دسترس عموم است و مردم اطلاعی از آن ندارند.
وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری در سیستان و بلوچستان کمتر دیده شده گفت: به نظر من مردم می توانند در این تعطیلات نوروزی که وقت بیشتری دارند از جاذبه های گردشگری در سیستان و بلوچستان، کوه های مریخی و مینیاتوری و یا ساحل های سحر انگیز مربوط به چابهار که به دریای عمان راه دارد بروند و از نزدیک از این مکان ها دیدن کنند.
غفاری بیان داشت:مردم لازم نیست که در تعطیلات نوروز بر دیدار از آثار تاریخی و شهر گردی سرمایه گذاری کنند بلکه از این تعطیلات طولانی و هوای بسیار مناسب برای سفر به برخی مناطق مانند چهارمحال بختیاری ، منطقه ارسباران، سیستان و بلوچستان ، خراسان و کرمان که در این فصل سازگاری هوایی بهتری دارند و کمتر دیده شده اند سفر کنند.
وی ادامه داد: مردم در این زمان به دلیل فرهنگ گردشگری و استقبال نوروزی که همه جای کشور را آمادگی پذیرایی کرده است استفاده بهینه کنند.
غفاری افزود: متاسفانه به دلیل سال های پی در پی خشکسالی و نیز طمع ورزی ها از سوی برخی اشخاص، بسیاری فضاهای عمومی به مالکیت شخصی درآمده است و به منابع طبیعی ضربه زده و موجب تخریب شده اند. متاسافته در کشور ما آن گونه که باید فرهنگ احترام به طبیعت توسعه نیافته است ماشین و ابزار سفر را خریده ایم اما فرهنگ چگونگی احترام گذاشتن به طبیعت را یاد نگرفته ایم و متاسفانه در این سفرها آسیب های فراوانی به مناطق جنگل ها و دشت ها و حتی حیوانات وارد می شود.
غفاری با اشاره به هشدار در رابطه با عکاسی طبیعت اظهار کرد: عکاسی سلفی پرتره ، پاسخ دادن به نیازهای درونی ما است می خواهیم در مکانی که قرار داریم عکس بگیریم تا یک نمایش خویشتن داشته باشیم این خوب است اما به شرطی که مراتب احتیاط عکاسی در طبیعت را رعایت کنیم متاسفانه در سال های اخیر آمار تلفات از عکس سلفی زیاد شده است به طور مثال فردی در بالای بلندی عکس می گیرد که ممکن است منجر به سقوط شود و یا با حیوانات و گزندگان از نزدیک عکس می گیرند که ممکن است موجب گزیدگی و فوت شود .
وی بیان داشت: امیدواریم که مردم احتیاط لازم را در مورد عکس های سلفی در طبیعت داشته باشند و امسال عید نوروز بتوانند بهترین لحظات را کنار خانواده در بهترین مناطق طبیعی ایران داشته باشند.
فراهنگ**۹۳۳۸**۱۸۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


تجسمی


عکس