اخبار گردشگری

بالا بردن زمان اقامت گردشگران نوروزی در بروجرد اولویت اصلی است

به گزارش خبرنگار ایرنا علی کورانی فر روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل سفردر فرمانداری بروجرد اظهارکرد: برای جذب گردشگر باید زمینه ها و جذابیت های لازم در ورودی شهرستان ایجاد شود تا بروجرد به عنوان مقصد گردشگری انتخاب گردد.
وی بیان کرد: برای تبدیل کردن بروجرد به مقصد گردشگری باید مقدمات لازم را با همکاری و هماهنگی دستگاه های اداری متولی فراهم کرد.
محمد کرمی رئیس چمعیت هلال احمرشهرستان بروجرد اظهارکرد: امسال تعداد سه پایگاه برای راهنمایی گردشگران نوروزی درمیدان زائران کربلا، میدان آیت الله بروجردی(ره) و مرکز شهرایجاد می شود و بروشورها، اقلام فرهنگی و نقشه های تهیه شده را در اختیار مسافران قرار می دهند.
امیرجاوید شهردار بروجرد نیز بیان کرد: سه ماه حقوق به همراه عیدی کارگران شهرداری پرداخت شده و بخشی از معوقات مشکلات آنها تا حدودی برطرف شده است.
امیر جاوید پورگفت: پاکسازی ورودی های شهر از نخاله های ساختمانی از سمت اراک و خرم آ باد انجام شده و لگه گیری آسفالت و رنگ آمیزی جداول بلوارها هم صورت گرفته است.
وی افزود: امسال در ورودی شهرعلاوه بر المان های نوری و نوروزی، آکواریوم بزرگی به ابعاد ۱۲متر قرار داده می شود که در زیرآن قفس پرندگان قرار دارد.
مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به اینکه بناهای تاریخی و مذهبی این شهرستان در۲ نوبت صبح وعصر پذیرای گردشگران هستند، افزود: امسال ۲۰ نفر به عنوان راهنما دربناهای تاریخی بروجرد با لباس مخصوص مستقر می شوند.
حجت اله یارمحمدی گفت: امسال در مجموع ۸۰ هزار نسخه نقشه گردشگری و اقلام فرهنگی در بین مسافران و گردشگران توزیع می شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بارامسال یک رباط بروجرد گردی راه اندازی شده تا جاذبه ها، مراکزاقامتی و بناهای تاریخی این شهرستان را در فضای مجازی به گردشگران معرفی کند.
مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد یادآورشد: برنامه تلوزیونی نوروزگاه امسال درخانه تاریخی افتخارالاسلام برگزار می شود که جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان را معرفی می کند.
یارمحمدی با اشاره به ثبت ملی شدن قلم زنی بر روی فلز ورشو در بروجرد بیان کرد: المانی که توسط یکی از هنرمندان بروجردی این حرفه ساخته شده در میدان قیام نصب می شود.
وی تاکید کرد: با همکاری ادارات و دستگاه های متولی سوئیت های غیرمجاز در بروجرد جمع آوری شده اند.
۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری بروجرد


ستاد تسهیل سفر


نوروز۹۷