اخبار گردشگری

ایده‌های ناب تحولی شگرف در گردشگری منطقه فردوس ایجاد می کند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی آمده است: ایران پهناور در درازای تاریخ، مهد تمدن و سرشار از آداب و رسوم و آیین‌هایی بوده که بر غنای فرهنگی این سرزمین افزوده است. میراث گرانسنگ فرهنگ ایران‌زمین، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده که با عرضه و معرفی مناسب آن‌ها می‌توان به توسعه صنعت گردشگری امیدوار بود.
وی افزاید: از جمله این گوهرهای درخشان، تون تاریخی یا همان فردوس کنونی است که هزار سال پیش از این دیاری آباد و در کانون توجه جهانگردان نامداری همچون ناصرخسرو و مارکوپولو بوده است. با وجود خشکسالی‌های پیاپی و محرومیت‌های ناخواسته‌ای که گریبانگیر آن سامان شده است، اما در زمره مناطقی به شمار می‌رود که به برکت دارابودن از ظرفیت‌های بالقوه و سرمایه ارزشمند انسانی، می‌تواند همچنان چشم‌های تیزبین و نظر اهل تماشا را به خود جلب کند و از این رهگذر مناطق کویری پیرامون خویش را هم مورد حمایت قرار دهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: برگزاری «همایش منطقه‌ای ظرفیت‌های گردشگری و توسعه شهرستان فردوس» به همت و ابتکار دانشگاه فردوسی و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، زمینه مساعدی برای توجه اندیشمندان، بوم‌شناسان و سرمایه‌گذارانی است که دل در گرو آبادانی و سرافرازی ایران اسلامی دارند و می‌توانند با ایده‌های ناب و طرح‌های کارشناسی جلوه دیگری به گردشگری این منطقه بخشیده و تحولی شگرف در آن ایجاد کنند.
صالحی خاطرنشان کرد: شهرستان فردوس به دلیل قرار گرفتن در مسیر زائران مضجع شریف و نورانی امام هشتم، حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) از فرصت مضاعفی برای سرمایه‌گذاری و تحول‌آفرینی برخوردار است. از این رو شایسته است نهادهای فرهنگی و دینی این شهرستان عزم خود را برای تبدیل منطقه به پایگاه بزرگ گردشگری جزم کنند و زمینه تولید، اشتغالزایی و کارآفرینی را فراهم آوردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این پیام به همه دست‌اندرکاران این همایش که از هر دو جنبه فرهنگی و اقتصادی مورد توجه و حائز اهمیت است، درود ‌فرستاد و همت بلند مدیران منطقه‌ای و محلی و مردم غیرتمند و فرهنگمدار این شهرستان را ستود.
به گزارش ایرنا، همایش دو روزه ظرفیت های گردشگری و توسعه شهرستان فردوس با حضور۲۰۰ مهمان از جمله اساتید و سرمایه گذاران حوزه گردشگری توانمندی ها و جاذبه های تاریخی و گردشگری فردوس را بررسی می کنند.
۴۵ عنوان مقاله شامل ۴۱ مقاله داخلی و ۴ مقاله از کشورهای افغانستان، ترکیه و هند با موضوع های جاذبه ها و قابلیت های گردشگری شهرستان فردوس،آثار و پیامدهای توسعه گردشگری و موانع و محدودیتهای توسعه گردشگری شهرستان و ظرفیت‌های گردشگری و توسعه منطقه‌ای ارسال شد که ۲۱ مقاله در این همایش ارائه می شود.
این همایش در معرفی جاذبه های گردشگری و تقویت اقتصاد این منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
برگزاری بازارچه صنایع دستی و غذاهای سنتی و محلی، بازدید مهمانان این همایش از شهر تاریخی تون، قنوات بلده، مجموعه آبگرم معدنی فردوس و کویر پلوند از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه در شهرستان فردوس است.
در این همایش از چهار عنوان کتاب شامل ‘واژه نامه گویش تون’ که توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی به چاپ رسیده است، دو جلد کتاب ‘آن سالها’ و نیز دیوان نثاری تونی و موالی تونی که توسط کتابخانه مجلس شورای اسلامی به چاپ رسیده، رونمایی می شود.
همایش ظرفیت‌های گردشگری و توسعه شهرستان فردوس با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۸۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


رسانه


پیام وزیر ارشاد


گردشگری