اخبار گردشگری

فرماندار قشم: برنامه های گردشگری تحت تاثیر حوادث جزئی قرار نگیرد

به گزارش ایرنا، فرماندار قشم روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به برنامه های جزایر ناز افزود: برنامه ها در این مکان به گونه ای است که نه تنها در ایام پر تردد مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد بلکه ساکنان جزیره نیز در طول سال از برنامه های آن استفاده می کنند.
در جزایر ناز امکان تفریحات مختلف از قبیل پاراگلایدر، جت اسکی، شتر سواری، آفرود و غیر آن برای گردشگران فراهم شده است.
فرماندار قشم ادامه داد: البته باید اقدامات لازم جهت امنیت و نظارت بر فعالیت ها نیز انجام گیرد تا شادی مردم به دلیل اتفاقات ناگوار به تلخی تبدیل نشود.
وی به اقدامات در حال انجام برای استقبال از مسافران نوروزی در سطح جزیره اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت هتل های جزیره قشم کفاف مسافران نوروزی را نمی دهد، باید طرح کاشانه-مهمان را در شهر قشم ساماندهی کرد.
نصری تصریح کرد: باید افرادی که تمایل دارند خانه خود را به مسافران نوروزی کرایه بدهند شناسایی و طبق ضوابط مدون، مجوز فعالیت برای آنها صادر شود که این امر برای بهبود معیشت مردم نیز مناسب است.
وی افزود: باید از فرصت تعطیلات نوروزی برای ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی و قشمی استفاده کرد و متولیان امر نیز در این راستا برنامه های خود را اجرا کنند.
فرماندار قشم ارائه بیلان کاری را آفتی برای فعالیت فرهنگی دانست و افزود: باید بازخورد و اثربخشی فعالیت های فرهنگی نیز محاسبه و مورد ارزیابی قرار گیرد.
امام جمعه قشم نیز در این جلسه گفت: اسلام مروج گردشگری است و از این رو باید برای گردشگری صحیح اسلامی بسترسازی کرد.
حجت الاسلام رضا جوکار افزود: تبلیغات محیطی مناسب در سطح شهر و جاده ها از قبیل تابلوهای سه زبانه با مضامین اسلامی و قرآنی، برگزاری نمازهای جماعت و نظافت نمازخانه ها از جمله فعالیت هایی است که می توان در طول تعطیلات نوروزی انجام داد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
۷۵۰۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تعطیلات نوروزی


قشم