اخبار گردشگری

جشنواره ملی اقوام و عشایر در مهاجران اراک گشایش یافت

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در آیین گشایش این جشنواره، افزود: عشایر گویای وحدت و نماد وفاق اقوام ایرانی هستند و باید از این ظرفیت در معرفی هویت ایرانی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به درستی استفاده کرد.
فتح الله حقیقی افزود: برگزاری ا جشنواره های بومی و قومی موجب می شود سنت ها و آداب رسوم عشایر و خرده فرهنگ ها زنده و پویا باقی بماند.
وی اظهار کرد: عشایر فعالیت های ارزشمندی در گسترده کشور انجام می دهند و بخش مهمی از مواد پروتئینی و کشاورزی با کیفیت برتر توسط این قشر وارد بازار مصرف می شود.
وی بیان کرد: همواره از عشایر با صفت های غیرت و شجاعت یاد می شود و آنان به عنوان ذخایر ارزشمند برای ملت ایران جایگاه خوبی دارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عشایر در ۴۰ سال حیات ایران اسلامی به عنوان قشر شایسته، ایثارگر و غیرتمندی بودند که بدون منتی در خدمت به انقلاب اسلامی پیشتاز بوده اند.
حقیقی افزود: نقش عشایر در ابعاد مختلف و از جمله ایجاد امنیت در مرزها انکار ناپذیر است.
وی اظهار کرد: عشایر شجاع و با صفا در عرصه های علمی نیز جایگاه شایسته ای دارند و این قوم ایرانی بهترین استادان، مهندسان و پزشکان را برای کشور تربیت و تقدیم کرده است.
در جشنواره ملی اقوام و عشایر از ۲۰ استان نمایندگانی حضور دارند و در ۷۰ غرفه این نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خود را به نمایش گذاشته اند.
گروه های موسیقی از لرستان، کردستان، آیا شاهسون، تربت جام، خراسان رضوی، بوشهر، شهریار، قم و ساوه نیز در این جشنواره ملی هنرنمایی می کنند.
این جشنواره از امروز تا ۲۵ اسفند ماه جاری هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ آماده بازدید علاقه مندان است.
شهر مهاجران در ۲۵ کیلومتری اراک واقع شده است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره اقوام


گشایش


استان مرکزی