اخبار گردشگری

لودریان: تبادلات فرهنگی در روابط فرانسه و ایران بسیار تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ژان ایو لودریان عصر دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه شکوه تمدن های جهان امروز در محل موزه ملی ایران این مطلب را بیان کرد. قرار است ۵۶ اثر موزه لوور شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی و شئ مفرغی از لرستان و پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند از امروز(دوشنبه) به مدت چهار ماه در این نمایشگاه در محل موزه ملی ایران به نمایش در آید.
لودریان در این مراسم اظهار داشت: من به طور ویژه خوشحال هستم که نخستین حضورم در ایران برای حضور در چنین نمایشگاهی است که در چارچوب تبادلات سیاسی بین دو کشور، تبادلات فرهنگی هم در دستور کار دو کشور قرار دارد.
وی ادامه داد: در روابط بین المللی، تبادلات و فعالیت های فرهنگی مشترک بین کشورها نقش عظیمی در توسعه روابط بین کشورها دارد. دیپلماسی فرهنگی نقش عظیمی در تبادلات بین کشورها به ویژه زمینه های سیاسی دارد؛ تبادلات سیاسی بین کشورها نیازمند داشتن گفت و گو است و برای کشورهای ایران و فرانسه این امر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
لودریان با قدردانی از تلاش دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه گفت: لازم است از دولت ایران از این بابت تشکر کنم. ما در زمینه های مختلف از فاکتورهای بیشتر و مختلفی برای گفت و گو بین دو کشور برخورداریم و آرزومندم که در آینده شاهد رویدادهای فرهنگی دیگر و نمایشگاه های آتی در ایران باشیم.
وی از حضور سفرا و نمایندگان کشورها در آئین گشایش موزه قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه که بامداد امروز – دوشنبه – برای دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شده است، نخست با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و پس از آن با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.
سیام** ۶۹۸۴**۱۷۵۱ /۱۴۴۹

انتهای پیام /*


سیاسی


ژان ایو لودریان


موزه لوور


نمایشگاه شکوه تمدن