اخبار گردشگری

نمایشگاه لوور در تهران حضور ایران در منظومه جهانی است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد حسن طالبیان شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه موزه لوور در ایران در تالار اسلامی موزه ملی اظهار کرد: از ساخت موزه ایران باستان به دست گدار معمار فرانسوی ۸۰ سال می گذرد و در این سالگرد امری بی سابقه در شرف تکوین است. به این معنی که همیشه آثار تاریخی ایران برای نمایش به لوور رو رفته است ولی امروز برای اولین بار آثار تاریخی فرهنگ های مصر ، یونان ، رم ، بین النهرین و اروپا برای همنشینی با آثار ایران در یک فضای تمدنی و گفتمانی به اینجا آمده اند.
طالبیان تاکید کردد: این حادثه از منظر میراث فرهنگی نقطه عطفی در فرایند همکاری های بین المللی است و نشان می دهد اعتماد متقابلی بین ایران و کشورهای دیگر بوجود آمده و یک رفتار نوین جهانی بر پایه فرهنگ در حال شکل گرفتن است.
وی ادامه داد: همکاری های بین کشورها از دریچه فرهنگ پایدارتر است ، در حالی که همکاری های سیاسی و اقتصادی از چنین پایداری برخوردار نیست.
طالبیان یادآور شد: موزه لوور فقط موزه فرانسه نیست بلکه موزه ای جهانی است از آثار تمدن های دنیا و حضور وزیر خارجه فرانسه و مقامات بلند پایه ایران در افتتاحیه این نمایشگاه نشان از اهمیت فرهنگی بین دو کشور و امنیت ایران دارد.
وی تاکید کرد: نمایشگاه لوور حاصل همکاری ما با اتحادیه اروپا از جمله فرانسه است و محور آن تعامل و همراهی بر پایه فرهنگ است.
امروز نمایشگاه «شکوه تمدن های جهان» در محل موزه ملی ایران افتتاح شد که قرار است ۵۶ اثر موزه لوور شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی و شئ مفرغی از لرستان و پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند به مدت چهار ماه در این نمایشگاه در محل موزه ملی ایران به نمایش درآید.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۵۴۰**۱۸۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


طالبیان


نمایشگاه لوور