اخبار گردشگری

برگزاری جنگ های شادی برای مهمانان نوروزی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جلسه که روز دوشنبه در معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد، نمایندگانی از اداره کل هواشناسی، هلال احمر، کانون جهانگردی و اتومبیل رانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، میراث فرهنگی و خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور داشتند.
نمایندگان هر یک از این دستگاه ها، به بیان نظرات خود و برنامه های در دست اجرا برای ایام تعطیلات نوروز ۹۷ پرداخته و بر خدمات رسانی هرچه بهتر به مسافران تاکید کردند.

**بارش چشمگیری در ایام تعطیلات نوروزی نخواهیم داشت
در ابتدای این جلسه، علی محمد زورآوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اظهار کرد: پیش بینی های میان مدت هواشناسی حاکی از آن است که در ایام تعطیلات نوروزی بارش های چشمگیری در سطح استان نخواهیم داشت.
وی افزود: تقریبا از امروز (۱۴ اسفند) تا یک ماه آینده و تا پایان تعطیلات نوروزی بارش های گسترده ای برای کرمانشاه انتظار نمی رود و می توان گفت اغلب روزهای نوروز ۹۷ آسمان صاف و یا نهایتا ابری خواهد بود.
زوراوند خاطرنشان کرد: اگر هم بارشی باشد اغلب به صورت پراکنده و رگباری است و همچون نوروز ۹۶ بارش های دنباله دار که باعث آب گرفتگی معابر عمومی شود نخواهیم داشت.

**چهار پایگاه ایمنی سلامت در نقاط مختلف کرمانشاه برپا می شود
عباس نوری نماینده جمعیت هلال احمر کرمانشاه نیز از برپایی چهار پایگاه ایمنی سلامت در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: سه پایگاه در ورودی های شهر و یک پایگاه نیز در طاقبستان راه اندازی و به ارائه خدمات رایگان مانند تست فشار، قند خون، چربی، ضربان قلب و … خواهند پرداخت.
وی افزود: راه اندازی ایستگاه های دوست دار کودک در کنار پایگاه های ایمنی سلامت یکی دیگر از اقدام های در دست اجراست که در آن ها برنامه های شاد و مفرحی برای کودکان تدارک دیده شده است.
نوری همچنین از راه اندازی گشت های سحاب در طاقبستان، سراب روانسر، معبد آناهیتا کنگاور و احتمالا بازارچه جوانرود نیز خبر داد و افزود: در این گشت ها دوچرخه هایی در اختیار مسافران نوروزی قرار داده می شود تا به بحث سلامتی و فرهنگ استفاده از این وسیله نیز پرداخته شده باشد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز ۲۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای نیز آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند، گفت: در ورودی شهر کرمانشاه نیز همکاران ما آماده راهنمایی مسافران برای حضور آن ها در اماکن اسکان و گردشگری هستند.

**پنج پایگاه امداد خودرویی در استان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است
ابراهیم خسروی نماینده کانون جهانگردی و اتومبیل رانی کرمانشاه نیز در این نشست از آماده باش پنج پایگاه امداد خودرویی در استان برای خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.
وی تصریح کرد: این پایگاه ها در شهرهای کنگاور، صحنه، بیستون، ماهیدشت و سرپل ذهاب قرار دارند.
خسروی افزود: هموطنان می توانند در صورت نیاز با شماره ۰۹۶۲۹ امداد خودرویی در هر ساعت از شبانه روز تماس گرفته و همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن به یاری افراد خواهند پرداخت.

**اجرای برنامه های شاد نوروزی توسط هنرمندان بومی هر منطقه
پریسا محمدی نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم اظهار کرد: در ایام نوروز برنامه های شاد نوروزی با بکارگیری ظرفیت های بومی هر کدام از مناطق استان بخصوص در نواحی زلزله زده اجرا می شود.
وی اجرای برنامه های هنری در قالب اجرای نمایش، برنامه های طنز و اجرای موسیقی را از دیگر برنامه های نوروزی عنوان و اظهار کرد: در کنار این برنامه ها سعی می شود به معرفی آداب و رسوم و فرهنگ استان و همچنین فرهیختگان و مشاهیر نیز پرداخته شود.
محمدی در پایان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع معرفی استان کرمانشاه در اماکن تاریخی در طاق بستان، بیستون و هشت نقطه دیگر از شهر کرمانشاه از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایام نوروز ۹۷ است.

**برگزاری جنگ شادی و برپایی سفره های هفت سین در نقاط مختلف کرمانشاه
مژگان کرمی نماینده شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه از تدارک گسترده شهرداری برای نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: برگزاری جنگ های شادی و برپایی سفره های هفت سین در چهار نقطه شهر کرمانشاه از مهمترین این برنامه هاست.
وی افزود: سفره های هفت سین در خروجی تقاطع غیرهمسطح میدان شهدا، بوستان شرقی، میدان آزادگان و خروجی میدان امام حسین (ع) برپا و جنگ های شادی نیز در این اماکن به اضافه روبروی بازار سنتی و پارک معلم کرمانشاه اجرا می شود.
کرمی همچنین از برپایی کمپ های اقامتی در بوستان های شرقی طاقبستان، شاهد و شبدیز کرمانشاه خبر داد و گفت: نیروی انتظامی نیز در این اماکن برای تامنی امنیت مسافران حضور خواهند داشت.

**نمایشگاه صنایع دستی در ۱۴ شهرستان استان برپا می شود
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی نمایشگاه صنایع دستی در ۱۴ شهرستان استان و در کنار مهمترین جاذبه های گردشگری این شهرستان ها برپا می شود.
مهدی خالوندی همچنین از آماده کردن هفت برنامه ۶ دقیقه ای، ۲۰ برنامه مشارکتی، ۲۰ کلیپ یک دقیقه ای و چندین برنامه مستند از جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه برای پخش در شبکه های سراسری، استانی و همچنین فضای مجازی خبر داد.
وی در پایان از ارسال پنج هزار دعوتنامه همراه با کارت تخفیف خرید به نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: برای ایام نوروز و در کنار هر کدام از جاذبه های گردشگری راهنمایانی مستقر و توضیحات لازم را به مسافران ارائه می کنند.

**آمادگی ایرنا برای اطلاع رسانی به مسافران نوروزی
مسعود اسماعیلی نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این جلسه از آمادگی کامل ایرنا برای اطلاع رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی در خصوص وقایع و رویدادهای استان در نوروز ۹۷ خبر داد.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در ایام تعطیلات نوروزی بنا بر وظیفه ذاتی خود مانند همیشه به انتشار سریع، دقیق و بموقع خبرهای استان خواهد پرداخت و ضمن معرفی جاذبه های گردشگری، وضعیت جوی نقاط مختلف را با همکاری اداره هواشناسی و وضعیت حضور گردشگران نوروزی را با همکاری اداره میراث فرهنگی به اطلاع عموم خواهد رساند.
اسماعیلی یادآور شد: ایرنا علاوه بر شهر کرمانشاه، یک دفتر نمایندگی در شهرستان قصرشیرین و خبرنگاران فعال در بقیه شهرستان های استان دارد که آمار روزانه ورود گردشگران و تعداد بازدیدهای صورت گرفته از امکان تاریخی و گردشگری را اطلاع رسانی خواهند کرد.
در استان کرمانشاه که بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا سکونت دارند وعلاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نیز با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
در نوروز ۹۶، حدود ۲ میلیون گردشگر از ابتدای تعطیلات تا پایان سیزدهم فروردین به استان کرمانشاه سفر کردند که این رقم نشان دهنده رشد ۲ درصدی ورود مسافران به استان نسبت به مدت مشابه در نوروز ۹۵ بود.
۷۴۵۸/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز ۹۷


کمیته اطلاع رسانی


ستاد سفرهای نوروزی کرمانشاه