اخبار گردشگری

ایجاد سالن ویژه اجرای برنامه های هنری در تبریز

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش شامگاه یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان با اشاره به اجرای طرح توسعه مقبره الشعرا و احداث مرکز همایش های بین المللی تبریز، گفت: با انجام این دوپروژه مهم فرهنگی ۳۴ هزار مترمبع فضای فرهنگی به شهر تبریز اضافه می شود.
وی با بیان اینکه باید تلاش شود هر سال نسبت به سال گذشته امکانات رفاهی و خدماتی بهتری به مسافران ارائه شود، گفت: ارتقای کیفی امکانات رفاهی و خدماتی ضروری است.
خدابخش تاکید کرد: ایمنی جاده ها باید مورد توجه قرار گیرد تا مسافران در ایمنی کامل در محورهای مواصلاتی استان تردد کنند.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی همچنین باید جایگاه های سوخت، درمانگاه ها، عابر بانک ها، نانوایی ها، رستوران ها و هتل ها در خدمت مسافران باشند.
خدابخش اظهارکرد: امسال با توجه به اینکه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام میزبان گردشگران خارجی است باید تمامی دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به مسافران همکاری کنند.
وی همچنین از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خواست: مکانی برای حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه های مختلف ایجاد شود تا در طول اجرای طرح نوروزی تمامی نمایندگان در این مکان حاضر شوند .
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار فوتی در طرح نورزی سال ۹۶ گفت: فوت ۳۵ نفر در جاده های استان بسیار بالاست و باید تلاش شود این آمار در طرح نورزی سال ۹۷ کاهش یابد.
مرکز همایش های بین المللی تبریز که به عنوان مرکز افتتاح رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است، در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع، طراحی و اجرا شده است.
این مرکز دارای سالن همایش اصلی با گنجایش۱۵۰۰ نفر، سالن همایش دوم به گنجایش ۵۰۰ نفر، سالن‌های جانبی، پارکینگ‌های اصلی و فرعی، فضاهای رفاهی و خدماتی و کلاس‌های آموزشی است.
/۳۰۷۱/۶۱۲۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سفرهای نوروزی


آذربایجان شرقی