اخبار گردشگری

آیین سنتی جشن نوروزگاه در شهرستان کلاله برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: جشن نوروزگاه این شهرستان در مرتع چهار هکتاری روستای تمرقره قوزی در۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر کلاله و در مسیر زوار و گردشگران مجموعه زیارتی خالدنبی(ع) برگزار می شود.
وی افزود در این آیین که با مشارکت دستگاه های اجرایی و گروه های فرهنگی و هنری، با محوریت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می شود، توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی ، اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان کلاله در قالب غرفه های اختصاصی معرفی خواهد شد.
فرماندار کلاله به بازدید مدیران دستگاه اجرایی استان و شهرستان از ۱۰ روستای مشمول جابجایی بخش پیشکمر این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از این بازدید و بررسی نیازهای ضروری اهالی روستاهای مذکور، باتصویب شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان مقرر شد تعداد هشت روستا از خدمات گاز، برق و آب لوله کشی برخوردار شوند.
حمیدی ادامه داد: در این مصوبه همچنین مقرر شده است تا بررسی نهایی موضوع جابجایی، ساکنین ۱۰ روستای مشمول طرح که از خدمات یاد شده بهره مند می شوند، اجازه ساخت و ساز جدید و توسعه روستا را ندارند.
وی با اشاره به ضرورت آشنایی و توجیه مدیران اجرایی با جذب اعتبارات اشتغالزایی و نحوه اختصاص این تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح های اشتغال، گفت: باتلاش دولت و در راستای فراهم کردن زمینه های توسعه و اشتغال درسال جاری تاکنون ۵۵۰میلیارد ریال اعتبار برای طرح های توسعه روستایی و اشتعال به شهرستان کلاله اختصاص یافته است که زمینه ایحاد اشتغال پایدار برای ۱۱۰نفر را فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، امام جمعه کلاله نیز در این نشست با تبریک سالگرد میلاد با سعادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: حضرت محمد (ص) برای هدایت مومنان اجرای شش موضوع را مورد تاکید قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین رضا کشیری افزود: مسئولان دستگاه اجرایی بایستی رعایت این موارد شامل دوری از خلاف، پرهیز از دروغ ، پرهیز از خیانت در امانت به عنوان امین مردم در ادارات، رعایت حلال و حرام در انجام وظیفه و عدم سوء استفاده دربرخورد با ارباب رجوع را مورد توجه قرار دهند.
در ادامه این جلسه چند تن از مدیران دستگاه های اجرایی پیرامون مسائل و مشکلات حوزه کاری اداره تحت مسئولیت خود، گزارش هایی را ارائه کردند.
شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰هزار نفر جمعیت ، در شرق استان گلستان قراردارد.
۷۴۷۸/۱۸۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشن نوروزگاه


کلاله