اخبار گردشگری

اصلی ترین محور توسعه لرستان گردشگری است

به گزارش خبرنگار ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه برای مهیا شدن تمام امکانات و ظرفیت های استان جهت بهره مندی گردشگران باید تلاش شود ، افزود: اگرچه فراهم شدن برخی زیرساخت ها و امکانات نیازمند زمان است اما استفاده از ظرفیت های موجود در جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان ضروری است.
خادمی بر لزوم اقدامات مورد نیاز در ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و ادامه داد: در جلسه هفته آینده ستاد اجرایی خدمات سفر اقدامات انجام شده مطرح و مشکلات بررسی و رفع خواهد شد.
استاندار لرستان بر ضرورت مدیریت و برنامه روزی در ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره کرد و بیان کرد:اقدامات خارق العاده مد نظر نیست و هرآنچه که ظرفیت استان است را باید شناخت و مدیریت کرد.
به گفته خادمی استفاده از موسیقی محلی در اماکن گردشگری در ایام نورز برای ایجاد محیطی با نشاط باید برنامه ریزی شود.

** تجهیز ۲۱۰ آموزشگاه لرستان جهت اسکان مسافران نوروزی
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه گفت: ۲۱۰ آموزشگاه استان برای ایام نوروز تجهیز می شود و امکان اسکان روزانه ۱۰ هزار نفر در این مراکز وجود دارد.
علی خیرایی اظهار کرد: همچنین پنج خانه معلم با ظرفیت ۱۲۰ اتاق در سطح استان وجود دارد.
به گفته وی اردوگاه دانش آموزی آیت الله کمالوند با ظرفیت ۲۵ سوئیت و دانشگاه فرهنگیان برای اسکان مسافران نوروزی در استان تجهیز شده است.
خیرایی ادامه داد: ۷۵۰ کلاس درس درجه یک با امکانات مورد نیاز و یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس درجه ۲ نیز در ایام نوروز تجهیز می شود.

**تامین و توزیع اقلام مورد نیاز در سطح استان
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت لرستان نیز گفت:گشت های مستقل و مشترک بازرسی از یکم اسفندماه آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
رضا صفی خانی بیان کرد: هماهنگی کشیک های صنفی انجام شده و بر اساس خدمات مورد نیاز کشیک ها آماده انجام فعالیت در زمینه ، عرضه نان و مواد پروتینی و لبنیاتی،توزیع میوه انواع مرکبات،بسته های خودروئی هستند.
وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه ها در هشت شهرستان ساماندهی و مجوزهای لازم صادر شده و تامین و توزیع اقلام مورد نیاز مانند برنج، میوه انجام شده است.
به گفته وی بازار نوروزی سوغات استان آماده ارائه محصولات بومی استان شده و از ۱۷ اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۲ اسفندماه جاری جهت جذب گردشگران استان فعال است.

**تجمیع بروشور واحد جهت معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های استان
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر کانال تلگرامی را جهت اطلاع رسانی جهت برنامه ریزی های ستاد سفر راه اندازی می کند.
سید امین قاسمی اجرای برنامه شاد و مفرح توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری ستادهای استقبال و اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد.
وی گفت : آمادگی راه اندازی پارکینگ موقت جهت خدمات رسانی به گردشگران و رانندگان وجود دارد.
۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


خدمات سفرهای نوروزی


استاندار لرستان


خادمی