اخبار گردشگری

کتاب ‘ایران مروارید آسیا’ به زبان یونانی به چاپ رسید

به گزارش روز شنبه ایرنا از آتن، این کتاب پس از تلاش فراوان خانم دکتر تئوخریدو که بیش از ۷ سال در ایران اقامت و با اساتید زیادی از دانشگاه های ایران همکاری داشته است، به رشته تحریر درآمده که بخش زیادی از ابعاد سیاسی، اجتماعی ، تاریخی و باستانی ایران زمین و ایران معاصر را شامل می شود.
در این کتاب مطالب ارزشمندی در موضوعات تاریخی، تمدنی، دین و مذهب، فرهنگ و هنر و اماکن زیبا و جذاب تاریخی، فرهنگی و مذهبی ایران و همچنین انقلاب اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی که بر اساس رای مردم و رفراندوم شکل گرفته به رشته تحریر در آمده و همراه تصاویر زیبایی از ایران به زیور طبع آراسته شده است.
وی روی جلد این کتاب نوشته است: پارس(ایران) کشوری هیجان انگیز است. تاریخ و تمدن کهن آن سبب شده تا در تصور جهانیان بخصوص غربی ها به کشوری برآمده از داستانهای ‘هزار و یک شب’ باشد. کوهها، دشت ها و واحه های آن، سلسه ها و امپراتوری هایش، از هخامنشیان تا قاجار و از ساسانیان تا آخرین پادشاه ایران، زرتشت، اسلام و امام خمینی، شاعران، هنرمندان و دانشمندان، مساجد بی نظیر و باغ های بی پایانش تنها بخشی از شاخصه های منحصر بفردش است.
وی در پایان با اشاره به قدمت و ارزش تاریخ و تمدن ایران زمین نیز نوشته است «بخش دوم کتابم، ‘سفری به ایران’ است که نوشته ها و مشاهدات خودم از ایران می باشد، با این امید که برای ماندگاری در تاریخ امروز برای فرهنگ دوستان مفید و جالب باشد و دلیلی بر سفر علاقه مندان به پارس(ایران) شود؛ کشوری که مروارید آسیاست.»
مقدمه این کتاب توسط دکتر ‘علی محمد حلمی ‘رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان تقریر گردیده است.
این کتاب در نوامبر ۲۰۱۷ برابر با آذر ماه ۱۳۹۶ و در ۲۷۸ صفحه به چاپ رسیده است.
خانم تئوخریدو در گفت وگوی کوتاه با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: من بیش از ۷ سال و در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در این کشور زیبا زندگی کردم و دارای دوستان خوبی در ایران هستم.
وی افزود: ایران کشوری متمدن است و ملتی بسیار مهربان دارد و من در طول اقامات چندین ساله خود از نزدیک شاهد رفتار متمدنانه ملت ایران، آثار باستانی ارزشمند، آثار اسلامی بی نظیر این کشور و همچنین شاهد پویایی کشور و جوانان در عرصه مختلف اجتماعی ، سیاسی و علمی بوده ام .
تئوخریدو همچنین گفت: زنان ایرانی بطور گسترده ای در تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی و دانشگاهی حضور دارند که این خود یکی از دست آوردهای خوب پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ( قدس سره) و شرکت گسترده و بی نظیر مردم در به ثمر رساندن این انقلاب می باشد.
اروپام**۴۶۲**
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

انتهای پیام /*


فرهنگی


انتشار کتاب


ایران مروارید آسیا


یونان