اخبار گردشگری

برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری آذربایجان غربی زمینه ساز جذب سرمایه خارجی

به گزارش ایرنا تقی کهوریان روز شنبه در چهارمین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: همگامی و همکاری تمام دستگاه های اجرایی برای برگزاری موفق نمایشگاه بین المللی گردشگری در این استان ضروری بوده و زمینه ساز ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای اقشار مختلف مردمی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۷ شمسی در ارومیه خبرداد و گفت: با برگزاری این نمایشگاه ضمن معرفی پتانسیل ها و جاذبه های گردشگری استان از مزیت های استان های همجوار نیز استفاده شود.
جلیل جباری ادامه داد: انتظار می رود دستگاه های مربوط توانمندی ها و قابلیت های روستایی و زیست محیطی را دراین نمایشگاه معرفی کنند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به حضور این اداره کل در نمایشگاه بین المللی سال جاری تهران گفت: غرفه آذربایجان غربی دراین نمایشگاه به خوبی درخشید و توانست ظرفیت ها، توانمندی ها و آداب و رسوم مختلف استان را به شکل های مختلف به نمایش بگذارد.
حسین امامی افزود: غرفه آذربایجان غربی دراین نمایشگاه با استقبال گسترده مردم به ویژه مسئولان کشوری روبه رو شد که امید می رود با برگزاری چنین نمایبشگاه هایی شاهد افزایش گردشگران به استان شویم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز دراین جلسه با اشاره به استقبال گسترده مردم از امامزادگان در لحظه تحویل سال گفت: سال گذشته ۵۵ میلیون نفر زائر و مسافر نوروزی در امامزادگان کل کشور حضور یافتند چنانکه از این میان سه هزار نفر نیز از مردم استان لحظه تحویل سال را در امامزادگان گذارندند.
حجت الاسلام ناصرجوانبخت افزود: ظرفیت های معنوی استان همانند امامزادگان از جمله امامزادگان محمد و ابراهیم درارومیه ، مسجد زیارتی ماکو و بسیاری از امامزادگان دیگر باید مورد توجه قرار گرفته و برای گردشگران معرفی شوند.
به گزارش ایرنا، در چهارمین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعضای جلسه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی را در ارومیه تصویب کردند.
این نخستین بار است که نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی درآذربایجان غربی برگزار می شود.
براساس این گزارش این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان از ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۷ شمسی تا سوم شهریور ماه در ارومیه برگزار می شود.
آذربایجان غربی با برخورداری از یکهزار و ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی از استان های شاخص در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی محسوب می شود.
سه گنبد ارومیه، کلیسای ننه مریم ، قره کلیسا، مسجد جامع ارومیه، تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق، عمارت کلاه فرنگی ماکو، قلعه بسطام، تپه حسنلو، غار تمتمان، تالاب کانی برازان مهاباد، کوه زندان، خانه هدایت و خانه انصاری درارومیه، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، موزه مردم شناسی ارومیه و صدها اثر تاریخی دیگر از جمله جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شوند.
براساس این گزارش تخت سلیمان تکاب، موزه مردم شناسی ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، غار سهولان مهاباد، مسجد جامع ارومیه، سه گنبد ارومیه و قره کلیسای چالدران بیشترین گردشگران خارجی و داخلی را به خود اختصاص داده اند.
۸۱۳۵/۷۱۲۹/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


کارگروه میراث فرهنگی


گردشگری


آذربایجان غربی