اخبار گردشگری

اختصاص ۱۰۰میلیارد ریال به هر یک از جزیره های هرمزگان

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در سومین هفته از بهمن ماه امسال برای انجام سفری سه روزه عازم هرمزگان شد و پس از بازگشت از این سفر، گزارش سفر خود را در قالب ۷۰ محور پیشنهادی برای توسعه جزایر هرمزگان تقدیم رئیس جمهوری کرد.
وی در نشست کارگروه توسعه جزایر هرمزگان تاکید کرده بود که خواسته های ساکنان جزایر این استان حقوق بدیهی و ابتدایی آنهاست و برآورده کردن این نیازها دشوار نیست.
«بابک دین پرست» دبیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پیش از این در ارتباط با سفر رحمانی فضلی به هرمزگان گفته بود: این سفر با پیشنهاد شخص وزیر کشور و با دستور موکد رئیس جمهوری انجام شد.
به گفته وی، درپایان سه روز بازدید وزیر کشور از جزایر استان هرمزگان، جلسه ای با دعوت ازنمایندگان تام الاختیار همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط در شهر بندرعباس برگزار و در نهایت ۷۰ محور راهبردی، برای توسعه و گسترش فوری زیربناهای جزایر و ارتقای سطح معیشتی ساکنین آنها مصوب شد.
در این ارتباط، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش، در پایان سفر دو روزه خود به استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: دستور داده ام پیشنهادهای این حوزه عملیاتی شود و در این زمینه ۱۰۰ میلیارد ریال به هر کدام از جزیره های هرمزگان از سوی دولت اختصاص یابد.
به گفته روحانی، اسکله های شناور برای برخی از این جزایر آماده شده که می تواند سهم قابل توجهی در رونق گردشگری در داخل و خارج از کشور داشته باشد.
دکتر روحانی جزایر استان هرمزگان را از جمله جاذبه‌های گردشگری توصیف کرد و گفت: این جزایر نعمت بسیار بزرگی برای استان محسوب می‌شوند که باید به خوبی از آن استفاده شود و دولت در این زمینه حمایت و پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.
اقتصام**۹۱۸۹**۱۰۲۱

انتهای پیام /*


اقتصاد


جزایر هرمزگان


رئیس جمهوری


وزیر کشور