اخبار گردشگری

۹۲ اثر تاریخی طبیعی مهاباد برای بازدیدهای نوروزی آماده شود

ایرج شجاعی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان مهاباد افزود: سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین المللی کانی برازان، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی فخریگاه، برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی باید در شناساندن بیش از پیش این آثار تلاش جدی تری داشته باشد.
وی ادامه داد: فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات بومی و محلی این شهرستان فراهم شده که می ‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌ برداری را برای رونق تولید و فروش محصولات داشت.
وی بیان کرد: مسافران نوروزی و گردشگران سفیرانی هستند که می توانند فرهنگ و آداب و رسوم مردم هر شهر و منطقه ای را به دیگران انتقال دهند و سفر آنها به شهرستان مهاباد فرصت ارزشمندی برای معرفی فرهنگ و داشته های این شهرستان به سایر نقاط کشور است.
وی اظهار کرد: محل استقرار عوامل اجرایی ستاد تسهیلات سفر و خدمات رسانی مطلوب در ایام تعطیلات نوروز می تواند ذهنیت مثبتی را برای مسافران داشته باشد.
شجاعی همچنین با تشریح وظایف کمیته های ۱۰ گانه ستاد خدمات سفر این شهرستان اظهار کرد: تمام دستگاههای اجرایی و خدمات رسان، ضمن آماده باش کامل نسبت به معرفی کشیک های اداری برای خدمات رسانی به مسافران در انجام خدمات با یکدیگر همکاری می کنند.
کامبیز شاوله رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز در این جلسه گفت: از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین ۱۵۱ کلاس در قالب ۲۶ اتاق و ۱۲۶ تخت برای اسکان مسافران نوروزی آماده و در اختیار آنان قرار می گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد نیز در این جلسه اظهار کرد: این اداره به مدت ۲۰ روز از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین طرح امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی در ورودی شهر را اجرا می کند.
رحمان مومن پور با بیان اینکه ۶۰ نفر امدادگر و داوطلب آموزش دیده آماده خدمات رسانی به مسافران ایام تعطیلات هستند، اضافه کرد: امسال ۵ پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در هر ۲ ورودی شهر و سه پایگاه امداد و نجات نیز در محور های کله گاوی، سه راهی دارلک و داخل شهر مستقر می شوند.
در ادامه این جلسه، مسئولان کمیته های حمل و نقل، هلال احمر، امنیتی و ترافیک، اسکان، بهداشت، شهرداری ها و آموزش پرورش مطالبی در مورد فعالیت های خود بیان کردند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی رتبه نهم گردشگری در بین استان های کشور را دارد و شهر مهاباد یکی از اصلی ترین مناطق پر بازدید این استان است.
شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
۳۰۹۳/۲۰۹۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


عید نوروز


مهاباد