اخبار گردشگری

خدمات نوروزی در دلیجان کیفی و جذاب ارائه شود

به گزارش ایرنا، محمد کردی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی خدمات سفر نوروزی دلیجان افزود: ۱۰ کمیته اجرایی برای ارائه خدمات و تسهیلات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی در این شهرستان تشکیل شده که باید محوریت کار آن ها بر معرفی داشته های فرهنگی و افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به دنبال زمینه کسب و کار برای مردم است، گفت: گردشگری از بسترهای مهم در اشتغالزایی و تولید ثروت است و باید از فرصت نوروز در این خصوص بهترین بهره را برد.
کردی در بخشی از سخنانش افزود: ترمیم شبکه راه های دلیجان، نظارت بر رستوران ها و بازار، مساجد بین راهی و برنامه های شادی آور برای نوروز از اولویت های کار ستاد نوروزی است.
فرماندار دلیجان گفت: موقعیت جغرافیایی دلیجان به گونه ای است که در مسیر راه های اصلی کشور واقع شده و باید از این فرصت با خدمات موثر به مسافران برای ماندگاری گردشگردر منطقه استفاده کرد.
کردی اظهارکرد: میانگین تردد روزانه خودروها در نوروز پارسال بیش از ۱۰ هزار خودرو بوده است درحالی که کمتر از ۱۰ درصد آن ها از جاذبه های دلیجان دیدن داشتند.
فرماندار دلیجان گفت: مسافران نوروزی سفیران فرهنگی هستند که باید با راهکارهای جذاب فرهنگ و آداب و رسوم مردم دلیجان برای آنان معرفی شود.
کردی ادامه داد: بستر سازی مناسب و تدابیر لازم برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی باید به گونه ای باشد تا به افزایش شمار گردشگران این شهرستان بیانجامد.
وی بر نظافت و زیبا سازی نمازخانه ها، پاکسازی معابر، کاشت نهال، گشت سیار شبانه روزی، ساماندهی دستفروشان، لکه گیری و آسفالت معابر و تامین سوخت مورد نیاز در ایام نوروز تاکید کرد.
مسئول میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری دلیجان نیز در این نشست گفت: اماکن تاریخی ،گردشگری و طبیعی این شهرستان برای بازدید گردشگران در ایام نوروز آماده شده است.
علی مشهدی افزود: اقلام فرهنگی و اطلاع رسانی برای معرفی بناهای تاریخی منطقه در حال تدارک است که در ورودی شهر و اماکن تاریخی توزیع می شود.
وی بیان کرد: دلیجان با برخورداری از اماکن تاریخی و طبیعی یکی از پر جاذبه ترین مناطق استان مرکزی است که هر سال پذیرای شمار بسیاری از گردشگران نوروزی است.
کاروانسرا و پل دو دهک، مجموعه بازار نراق، امامزاده سلیمان، امامزاده یحیی، امامزاده بی بی زبیده خاتون، غار نخجیر، قلعه و غار کهک، بادگیرها و آب انبارها و منازل تاریخی نراق از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان دلیجان به شمار می روند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با۵۰ هزارنفر جمعیت درمرکز کشور و در مسیر استان های جنوبی و غربی به تهران و شمال کشور قراردارد.
​۷۲۷۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


آمادگی نوروزی


دلیجان