اخبار گردشگری

کنگره طب رزم و آئین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون در خوزستان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ دوم پزشک احمد عبداللهی روز دوشنبه در نشست خبری این کنگره افزود: در آیین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون از ۲۴ خانواده شهید تجلیل می شود.
معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه درباره ششمین آیین اعطای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون اظهار کرد: امسال این آیین ملی روز دهم اسفند در اردوگاه سردار شهید مهدی باکری خرمشهر با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا برگزار می‌شود.
عبداللهی توضیح داد: در این آیین از خانواده‌های۶ پزشک شهید، ۶ پرستار، بهیار و امدادگر شهید، هفت فرمانده بهداری شهید و پنج دانشجو رشته‌های مختلف پزشکی که در دفاع مقدس یا در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند، تجلیل به عمل می‌آید.
وی اضافه کرد: از فرهیختگان، پیشکسوتان و وارستگان جامعه پزشکی نیز همچون سال‌های قبل تجلیل می‌کنیم که امسال پیش‌بینی شده است از دکتر شیبانی وزیر اسبق بهداشت و نماینده مجلس شورای اسلامی قدردانی به عمل آید.
وی ادامه داد: نهم اسفند نیز هشتمین کنگره علمی طب رزم در بیمارستان صحرایی علی بن ابی‌ طالب (ع) آبادان به همت قطب تروما دانشگاه بقیه الله (عج)، جامعه جراحان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد و طی آن بحث‌های علمی و به روز برای درمان مجروحین نیز پیش‌بینی شده است که در این خصوص حتی یک کارگاه آموزشی کوچک نیز خواهیم داشت که با عنوان میزگرد امداد و انتقال برگزار می‌شود.
عبداللهی با اشاره به برگزاری ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و هشتمین کنگره علمی طب رزم نیز گفت: ما به دنبال نماد سازی فرهنگی با عناوین و محتوای فاخر هستیم. خدمات بخش بهداشت و درمان با وجود نقش برجسته و سابقه درخشانی که در دوران دفاع مقدس داشته ، متأسفانه مورد غفلت واقع شده است و ما خلاء یک حرکت و جریان که فداکاری های جامعه پزشکی را به مردم نشان بدهد حس می‌کردیم.
وی افزود: با چنین انگیزه ای، از سال ۱۳۹۰ به همت معاونت بهداشت، امداد و درمان آموزش پزشکی سپاه ،این ایده مطرح شد که ما با طراحی جایزه ملی شهید دکتر رهنمون بتوانیم علاوه بر پاسداشت شهدای والامقام عرصه بهداری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های آنها، امکانی بر معرفی و تقدیر از الگوهای برتر جامعه پزشکی و ترویج ارزش های انقلابی در جامعه نظام سلامت کشور باشیم.
دکترمحمدعلی رهنمون در دوران دفاع مقدس مسوول بیمارستان صحرایی «خاتم الانبیاء(ص)» بود ‏که ششم اسفندماه ۱۳۶۲ در حال اقامه نماز بر اثر بمباران هوایی دشمن به شهادت رسید.
اجتمام ** ۷۰۲۹**۱۷۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


کنگره طب رزم


خوزستان