اخبار گردشگری

کرمانشاهی امن و آرام در انتظار گردشگران

به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز سه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان کرمانشاه، افزود: ایجاد امنیت و مقابله با سرقت در مکان های پرتردد شهرستان کرمانشاه ضروری است و منجر به تقویت صنعت اشتغالزا و درآمدزای گردشگری می شود.
وی همچنین به همه اداره ها و دستگاه های مسئول در حوزه حمل و نقل و عرضه مواد غذایی تاکید کرد: در ایام نوروز باید به صورت مستمر و جدی بر رانندگان اتوبوس، تاکسی و غذاخوری ها نظارت شود تا ارتکاب تخلف احتمالی به حداقل برسد.
در ۶ ماه اول امسال نزدیک به ۱۰ هزار گردشگر خارجی و حدود ۷۰۰ هزار گردشگر داخلی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه بازدید کردند.
در این استان علاوه بر اثر جهانی بیستون، بیش از دو هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و ۸۰۰ سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
ضرورت فرهنگ سازی در جامعه محور بخش دیگری از سخنان فرماندار کرمانشاه بود که درباره آن گفت: متاسفانه امروز حریم حرمت ها شکسته و نتیجه آن ترویج ضد ارزش ها و ناهنجاری ها و کمرنگ شدن اخلاق و ارزش ها است.
او تاکید کرد برای اصلاح رفتار و فرهنگ سازی باید سراغ دانش‌آموزان و نونهالان رفت زیرا اثرگذاری آموزش در آنها بسیار بیشتر است.

** پیشنهادی برای اصلاح یک بدعت ناپسند
رنجبر همچنین با اشاره به بدعت مداحان در نام بردن از افراد در مجالس ختم گفت: اصلاح این رویه زشت با دستور و اجبار دولتی شدنی نیست و اصلاح آن یک کار ریشه‌ای و مستمر است که باید با همکاری همه دستگاه ها و محوریت خود مردم عملی شود.
او عنوان کرد که کمیته ای زیر نظر کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان کرمانشاه ابعاد مختلف این موضوع را بررسی و پیشنهادات لازم را برای اصلاح این بدعت ارائه کند.
در بخش دیگری از این جلسه سیروس خانی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کرمانشاه نیز تاکید کرد: متاسفانه رسم ناپسند نام بردن از افراد در مراسم های ختم همچنان ادامه دارد و باید برای حل این مشکل فکری کرد.
در بسیاری از آیین های ختم استان کرمانشاه بیشتر انرژی قاری و مداح برای تقدیر و تشکر از مهمانان صرف می شود؛ قرائت قرآن، نقل احادیث و روضه برای آمرزش متوفی و تنبه حاضران، در بسیاری از مجالس کاملا به حاشیه رفته است.
مداح این کار را رایگان انجام نمی دهد بلکه در ازای فریاد زدن اصل و نسب، عشیره و پست و مقام افراد از پشت میکروفون، پول دریافت می کند، از ۲ هزار تا بیشتر از ۵۰هزار تومان؛ همانند خوانندگان مراسم عروسی که با عنوان شاباش جیب مهمانان را خالی می کنند.

** قبوض را فرهنگی کنید
او همچنین خواستار درج پیام های فرهنگی بر روی قبوض آب، برق، گاز و تلفن شد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری در شهرستان کرمانشاه به شدت نیازمند فرهنگ سازی و آموزش شهروندان هستیم.
ناتوانی در کنترل خشم و عصبانیت، ناآشنایی با حقوق شهروندی و رعایت نکردن آن، بی توجهی به قانون، ضعف فرهنگ رانندگی و نگاه منفی نسبت به پرداخت مالیات از جمله مواردی بود که خانی به عنوان کمبودهای فرهنگی کرمانشاه نام برد.
مهناز فتاحی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این جلسه گفت: ما در کانون چندین برنامه اخلاق محور در دستور کار داریم که همه آنها به صورت آموزش فرآیندی و غیرمستقیم و با مشارکت کودکان در حال اجرا است.
شهرستان کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.
۷۴۴۴/۳۰۳۳

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز۹۷


کرمانشاه


گردشگری کرمانشاه