اخبار گردشگری

تاکید فرماندار ابرکوه به جذب تعداد بیشتر گردشگر در شهرستان

محمد کاظمی نسب، روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور امام جمعه و سایر اعضا برگزار شد، افزود: تعداد مسافرانی که از کنارگذر شهر عبور می‌کنند، حدود پنج برابر افرادی است که در شهر توقف می‌کنند.
وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری منطقه یادآور شد: این شهرستان بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و چشم اندازهای طبیعی دارد که تاکنون ۱۲۵ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شد.
وی ادامه داد: از جمله آثار این منطقه می توان به درخت سرو ۴۵۰۰ ساله ، مسجد جامع ، منزلگاه امام رضا (ع)، ارگ شهرسب ، خانه های بوم گردی و هشت روستای نمونه هدف گردشگری ، بافت تاریخی ۱۶۲هکتاری مرکز شهرستان و غیره اشاره کرد.
فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه شعار امسال ستاد تسهیلات خدمات نوروزی، « مقصد همین‌جاست»، انتخاب شد، گفت: هم اکنون این شهرستان ظرفیت پذیرش یکهزار مسافر به لحاظ اقامتی را در هر شب دارد که این ظرفیت باید سال آینده با توسعه واحدهای بوم گردی‌ حداقل به دو برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه نمادسازی شهرستان و معرفی آن علاوه بر مردم ایران به گردشگران دیگر کشورها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: معرفی ابرکوه به ‌عنوان مقصد گردشگران در کوتاه ‌مدت و جهانی ‌شدن آن در بلند مدت از جمله اهداف مجموعه مدیریتی شهرستان است و در این رابطه همگرایی قابل ‌توجهی وجود دارد.
همچنین رئیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر یزد در نشست یادشده از فعالیت ۲ هزار نخبه استان در این مرکز برای احصاء و رفع مشکلات دستگاه ها و نهادها خبر داد.
غلامحسین دشتی اظهار کرد: وظیفه مرکز راهبردی این است که در هر شهرستان و استان مجموعه‌ای از نخبگان و افراد صاحب‌نظر را که سابقه کار اجرایی و دانشگاهی دارند، دور هم جمع کنیم و با احصاء مشکلات دستگاه‌های مختلف، برای آنها راهکار و طرح‌های مختلف ارائه کنیم .
وی با بیان این که وظیفه این مرکز کمک به دولت با تشویق مردم به ورود عملی در میدان کار تعریف شد، تصریح کرد: تاکنون در این مرکز با حضور ۲ هزار نفر از نخبگان، ۱۷۰ کارگروه تشکیل شده است .
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
۷۵۴۰/ ۲۰۴۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


نشست شورا


فرهنگی عمومی


شهرستان ابرکوه