اخبار گردشگری

تجهیز ۱۷ مرکز آموزشی برای مهمانان نوروزی در ایلام

به گزارش ایرنا، معروف بسطامی شامگاه دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ایلام اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و حضور مهمانان نوروزی باید مقدمات مهمان نوازی و خدمات رسانی مسافران را فراهم کنیم و فضاهای مورد نظر برای اسکان آنان را به بهترین شکل و در شان آنها به امکانات مجهز کنیم.
وی با بیان اینکه مهمانان باید با رضایتمندی شهر ایلام را ترک کنند، افزود: سال گذشته با توجه به خدمات‌دهی مطلوب به مهمانان نوروزی رضایتمندی آنها فراهم شد امسال نیز باید با توجه به تجربیات سال های گذشته خدمات مطلوب تری ارائه شود.
بسطامی گفت: در صورت نیاز و ضرورت، مکان‌های دیگری برای اسکان مسافران مهیا می شود و در صورت کمبود نیروی انسانی و امکانات نیز آمادگی لازم برای رفع این کمبود وجود دارد.
بسطامی در خصوص برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایانی سال یادآور شد: ۱۸ دستگاه اجرایی مرتبط برای بهتر برگزار کردن این جشن با نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی برای جمع آوری و توزیع عادلانه بین نیازمندان هماهنگی و همکاری لازم را خواهند داشت.
فرماندار ایلام گفت: با توجه به اینکه اهمیت محیط زیست در سلامت، آرامش جامعه و نسل‌های آینده نقش گسترده‌ای دارد از این رو لازم است به جای آنکه به محیط زیست آسیب برسانیم دوستدار طبیعت باشیم.
وی تاکید کرد: در ایام نوروز که مردم با طبیعت سروکار بیشتری دارند باید فرهنگ استفاده از فضای سبز و منابع طبیعی بین آنان نهادینه و فرهنگ سازی شود.
بسطامی با بیان اینکه با تدبیر شهرداری افزایش سرانه فضای سبز در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: افزایش فضای سبز باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می شود و باید مورد توجه و در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.
وی در خصوص نقش آموزش و پرورش در تربیت افراد جامعه نیز افزود: رسالت آموزش و پرورش بعنوان زیر بنای توسعه کشور در جامعه بسیار حساس و از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و معلمان نیز در حد توان خود جهت رشد و تربیت نیروی ماهر و کارآمد تلاش می کنند.
بسطامی تاکید کرد: همدلی و همزبانی مسئولان و نگاه مثبت آنان در همراهی با آموزش و پرورش یکی از عوامل موفقیت دانش آموزان است.
وی افزود: باید در جهت افزایش آگاهی مردمی نسبت به اصل مشارکت و تبیین قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گام برداریم و نباید توقع داشت این مشکلات بدون حمایت و همکاری دیگر ارگان ها رفع شوند.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در آموزش و پرورش شهرستان فضای فرسوده فیزیکی مدارس است گفت: برای مرمت و بازسازی این مدارس با برآورد میزان خسارت و تزریق اعتبار بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی برطرف می شود.
بسطامی با بیان اینکه طرح ها و پروژه های سال ۹۷ باید اولویت بندی شوند، گفت: پروژه های نیمه تمام و اولویت دار آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار گیرند و برای کاهش آسیب های اجتماعی و انحرافات بخصوص در حاشیه های شهر باید با یک راهکار منطقی بر اساس اولویت و عدالت در توزیع امکانات و رفاهیات وارد کار شوند.
به گزارش ایرنا، شهرستان ایلام دارای ۳۲۸ مدرسه و یک هزار و ۹۰۲ کلاس درس و ۴۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز است که از این میزان ۱۸۶ مدرسه دولتی با یک هزار و ۳۶۵ کلاس درس و ۳۲ هزار و ۲۰۸ دانش آموز است.
همچنین ۴۵ مدرسه هیات امنایی با ۴۶۷ کلاس درس و ۱۲ هزار و ۸۹۲ دانش آموز در این شهرستان وجود دارد.
۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


شورای آموزش و پرورش


شهرستان ایلام


نوروز