اخبار گردشگری

مرمت کاروانسرای حاج کمال رباط کریم به اتمام رسید

حمید کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرمت این کاروانسرا از سال ۸۲ آغاز شده که بیشترین پروژه عمرانی آن در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است .
وی خاطر نشان کرد: برای حفاظت و مرمت این کاروانسرای قدیمی اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شد که پنج سالن این بنای قاجاری مرمت شده است .
سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه مهمترین اقدامات این نهاد حفاظت و مرمت بناهای ارزشمند شهرستان های رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان است افزود: فعالیت ها دیگر این نهاد توجه به تپه های تاریخی و بلوک گذاری در حریم این محوطه ها بوده که با مساعدت فرمانداری این سه شهرستان در حال انجام است.
کاروانسرای قاجاری حاج کمال در کیلومتر ۳۰ جاده تهران-ساوه در شهرستان رباط کریم استان تهران قرار دارد.
*سه طرح بوم گردی در جنوب غرب استان تهران
سرپرست شهرستان بهارستان ادامه داد: در حال حاضر سه طرح بوم گردی در شهرستان رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان ایجاد شده که موافقت اصولی وسرمایه گذاری آنها با همکاری بخش خصوصی آغاز شده است.
کریمی ادامه داد: در بخش سرمایه گذاری بخش خصوصی ۳۵۰میلیارد تومان به اسلامشهر، ۱۵۰میلیارد تومان به شهرستان بهارستان و ۴۰۰میلیارد تومان به رباط کریم اختصاص یافت که با موافقت اصولی آن زیر ساخت های گردشگری از جمله هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاهها ایجاد می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم خاطر نشان کرد: در بخش سرمایه گذاری و زیر ساخت گردشگری نیز یک هتل ۵ ستاره نیز با ظرفیت۵۰تخت آماده افتتاح است.
وی ادامه داد: این هتل با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و در بازه زمانی ۲۴ ماهه در رباط کریم ساخته شده که تا چندروز آینده به بهره برداری می رسد.
کریمی افزود: یکی از برنامه های مهم میراث فرهنگی رباط کریم تحقق اشتغال ۱۲۰۰تا ۱۵۰۰نفر در زمینه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در سال آینده خواهد بود که در حال حاضر مقدمات آن انجام شده است.

*اسکان روزانه ۵۰۰ مسافر در تعطیلات نوروز در شهرستان های جنوب غرب تهران
رئیس میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم خاطر نشان کرد: طرح سفر های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فرودین ۹۷ در کشور آغاز می شود.
کریمی ادامه داد: در حال حاضر یک هتل آپارتمان در پرند، یک مهمانپذیر در بهارستان، یک هتل ۵ ستاره در رباط کریم و با همکاری آموزش و پرورش سه شهرستان روزانه اقامت ۵۰۰گردشگر نوروزی در منطقه فراهم می کنند.
وی ادامه داد: در طرح ستاد سفر شهرستان جنوب غرب تهران، دفتر راهنمایان خدمات سفر در مبادی ورودی و خروجی شهرستان هاایجاد شده و بسته های فرهنگی و معرفی جاذبه های مذهبی و تاریخی را به گردشگران معرفی خواهند کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رباط کریم همچنین از تشکیل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهرستان رباط کریم خبرداد و گفت: این نمایشگاه از ۱۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فرودین ۹۷ فعالیت می کنند.
کریمی گفت:در این نمایشگاه سوغات و صنایع دستی شهرستانهای تهران و استانهای مجاور در معرض فروش مردم قرارمی گیرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/ ۷۲۴۷ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


مرمت


رباط کریم