اخبار گردشگری

جاذبه های گردشگری بندردیر برای پذیرایی ازمسافران نوروزی آماده می شود

به گزارش ایرنا، درمسیر جاده ساحلی بوشهر به بندر دیر در بخش بردخون جزایر ام الگرم، تهمادون، نخیلو و اسکله خورخان به عنوان زیستگاه پرندگان آبزی فضای بسیار مناسب و زیبایی برای تفریح مسافران نوروزی است که هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند.
بندر دیر دارای سه اسکله صیادی، تفریحی و تجاری است، ماهی و میگوی این بندر در ایران و در بسیاری از نقاط دنیا معروف است و در همه ایام این غذای دریایی را می توان در این بندر بدست آورد.
ماهی های سنگسر، حلوا سفید، شوریده، راشگو، شیر و قباد در ایام زمستان و نوروز به میزان بسیار زیادی در بازار عرضه می شود و از طعم بسیار بالایی برخوردار است.
همچنین شمار زیادی از مردم نیز به امر تجارت، واردات و صادرات با کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول هستند و در بازار این بندر انواع کالاها نظیر پتو، برنج، چای و نوشیدنی ها با قیمت مناسب به وفور دیده می شود.
در این شهرستان مکان های دیدنی زیبا و جذاب وجود دارد که از همه زیباتر ساحل بکر و زیبای بندر دیر است که امکانات زیادی برای رفاه مسافران نوروزی در این سواحل تدارک شده است.
از دیگر نقاط دیدنی این بندر اسکله و موج شکن بزرگ بندر دیر است که شهرداری برای گشت دریایی مسافران نوروزی شماری قایق گشت دریایی در نظر گرفته که بسیار جالب و دیدنی است.
این بندر اماکن مقدس زیادی دارد که از آن جمله امامزادگان امیر دیوان، سید جمال الدین، شاه پیر غریب، شاه ابوالقاسم، پیر دختر، بی بی حکیمه، سید صفا، شاهزاده محمد، سید محمد، امامزاده بی بی دولت و بی بی کلثوم را می توان نام برد.
یکی دیگر از مکان های دیدنی و آثار تاریخی این شهرستان قلعه و مسجد جامع شهر بردستان در پنج کیلومتری ورودی شهر دیر است که سالانه بسیاری از مسافران نوروزی و گردشگران را جذب خود کرده است.
مزارع زیبا و سر سبز گوجه فرنگی بوته ای و درختی که در مسیر بزرگراه سیراف در شهر هایآبدان، دوراهک و روستای لمبدان و در مسیر جاده ساحلی در منطقه بردخون قرار دارد از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان است.
فرماندار دیر در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: تمهیدات لازم در این شهرستان در تعطیلات نوروز برای پذیرایی از مسافران نوروزی اندیشیده شده است و همه مسئولان و مردم آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی دارند.
حمزه اعتماد افزود: این شهرستان در بخش گردشگری دریایی، جاذبه های طبیعی، کشاورزی و وجود آثار تاریخی و مذهبی از ظرفیت های بالایی برخوردار است.
وی گفت:در زمینه جمع آوری متکدیان از سطح شهر، نظارت برقیمت ها و بهداشت و درمان، اصلاح تابلوهای ورودی شهر ، روشنایی معابر، امنیت پارک ها، تامین فراوردهای نفتی، اسکان فرهنگیان در مدارس، مساجد بین راهی، آمادگی امداد نجات جاده ای ودریایی توصیه های لازم به مسئولان مربوط انجام شده است.
شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قراردارد.
۷۲۰۷/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز


گردشگری


دیر