اخبار گردشگری

حفاظت از بقعه تاریخی شیخ حیدر مشگین شهر تشدید می شود

به گزارش ایرنا ، محرم جعفری روز یکشنبه گفت: در پی اتفاق روز گذشته در محوطه این بنای تاریخی و انفجار ترقه های دستی توسط افراد ناآگاه ، حفاظت جدی از این بنای تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.
او با بیان اینکه با تخریب کنندگان مواریث فرهنگی و تاریخی برخورد شدید می شود ، افزود: فرد خاطی نوجوانی بوده که از اقدام خود ابراز پشیمانی کرده و انعکاس سریع این رویداد نشان از حساسیت و اهتمام بیشتر هم استانی های عزیز است که جای قدردانی دارد.
وی همچنین از واگذاری قانونی غرفه های بازار مجاور این اثر تاریخی اشاره کرد و گفت: این مهم با هدف حفاظت از بنای تاریخی و رونق محوطه این اثر باستانی انجام می شود و به زودی عملیاتی خواهد شد
او خواستار مشارکت شهروندان در حفاظت از آثار تاریخی شد و افزود: شهروندان می توانند موارد تخریب آثار تاریخی را به این اداره اطلاع رسانی کنند.
شیخ حیدر کلخوران در ۲ کیلومتری شمال شهر اردبیل واقع است که با مرور زمان و گسترش محدوده های شهری اکنون جزو محلات شهر اردبیل محسوب می شود.
این منطقه زادگاه جد شیخ صفی الدین اردبیلی ، شیخ جبرائیل است که هم اکنون نیز مقبره شیخ جبرائیل در این منطقه موجود و زیارتگاه دوستداران تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


مشگین شهر


شیخ حیدر